USB dokumentation og driverkredse

Hej NG.

Jeg er interesseret i at kunne koble noget elektronik til min computer. Til
det vil jeg gerne benytte mig af USB. Jeg har søgt lidt på nettet efter
noget dokumentation på hvordan protokollen fungere. Derudover har jeg søgt
efter nogle IC drivere der muliggører kommunikation via USB, men synes ikke
rigtig jeg har kunnet finde noget.

Nogen der har foreslag til litteratur og driverkredse er jeg meget
interesseret.

Mvh. Thomas

Re: USB dokumentation og driverkredse

Hej Thomas

Kig på:

USB in a NutShell.
Making sense of the USB standard:
http://www.beyondlogic.org/usbnutshell/usb1.htm

-

Søg f.eks. efter:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=LPC2148+usb+stack

-

LPC2148 USB QuickStart Board:
http://www.embeddedartists.com/products/boards/lpc2148.php
Citat: "...NXP's ARM7TDMI LPC2148 with integrated USB 2.0 device..."

-

LPC214x USB stack:
http://sourceforge.net/projects/lpcusb
Citat: "...This is a USB core stack for the built-in USB device of
LPC214x microcontrollers. It handles the hardware interface and USB
enumeration/configuration. Also included are examples like USB joystick
HID, USB virtual COM port and USB mass storage on SD-card..."

This page is the homepage for an open-source USB stack for the built-in
USB controller in LPC214x microcontrollers:
http://wiki.sikken.nl/index.php?title=LPCUSB
Citat: "...LPC2148 microcontroller (I'm using an Embedded Artists
LPC2148 quickstart board + prototype board) running on a 12 MHz crystal..."

http://wiki.sikken.nl/index.php?title=Main_Page

-

Does ARM provide drivers for the USB controller on my development board?
http://www.arm.com/support/faqdev/13593.html
Citat: "...Philips have now released their Linux drivers for ISP1761
under a GPL licence. These are available from...":
http://sourceforge.net/users/philips_usb/

Have you tried running the USBCV (compliance verifier) tool with your
device? It's at http://www.usb.org/developers/tools

-

LPC2148 USB Mass Storage Device Example:
http://www.keil.com/download/docs/307.asp

hilsen

Glenn

Re: USB dokumentation og driverkredse

http://www.ftdichip.com /

så kan du bruge din alm. uC med UART

Kasper

Re: USB dokumentation og driverkredse [Embedded USB - a brief tutorial]

Hej Thomas

Fandt lige denne:

Embedded USB - a brief tutorial:
http://www.computer-solutions.co.uk/info/Embedded_tutorials/usb_tutorial.htm

hilsen

Glenn

Re: USB dokumentation og driverkredse

Mange tak for jeres svar. Der er jo rigeligt at gå igang med:)

Mvh. Thomas

Site Timeline