USB batteri strømforsyning

I dk.forbruger var der et spørgsmål omkring
en USB lader hvori man puttede almindelige
batterier i.

Sådan en havde jeg lige bestilt hos RC Vejle
til den formidable sum af 49 kr.

Jeg svarede så omkring denne lader og
spørgeren har vidst købt en. Det viser sig
så at den ikke virker til min Ipod Classic.
Og jeg har derfor svaret med dette:

Er der nogen der kender en lille SMPS kreds der kan give
 omkring 100 mA ud fra den givne batterispænding ?

Max

Re: USB batteri strømforsyning
V7805 er en switchmode der dog kræver min 6.5V ind
http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Detail&name10%2-1709-ND
men nem at bruge, og dejlig store ben :-)

Ellers skal du bruge MAX kredse :-)

Fx MAX751, der kan konvertere 1.5V-5.5V  op til 5V
http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Detail&name=MAX751CPA%2B-ND

Christen

Re: USB batteri strømforsyning
Hej Christen

Ja, den duer ikke til batteridrift med 4 stk AA batterier.

Den ser, når man ser bort fra at den ikke har det godt
med spændinger over 5V, rigtig fin ud.

Har også luret på en LTC3534.

Max

Re: USB batteri strømforsyning

Med den kan du bygge din helt egen lader fra bunden med 1-2 elementer,
og så spare de 49 kroner til rc.

LTC3534, den kan vist kun fåes med de pokkes små ben :(

PS: Her er lidt snak om konvertere:
http://www.jaycar.com.au/images_uploaded/dcdcconv.pdf

Christen

Re: USB batteri strømforsyning
Hej Christen

Nu har jeg købt den og det gør jo ikke noget, så har jeg jo stik og
kasse til projektet og der er plads i kassen til converteren.

Så kun et problem tilbage, hvor får man lige fat i en MAX751 ?

Max

Re: USB batteri strømforsyning

Kan du ikke sample den fra Max-im?

Re: USB batteri strømforsyning
Der ligge en her på mit bord.
Send mig bare en mail med din addr, og jeg sender en og et par 10uH (har
ikke 22uH der skal bruges), helt ub

Christen hos fihl punktum net

Re: USB batteri strømforsyning
Hej Christen

Tusind tak for det, det er vel nok dejligt at der findes
mennesker som dig :)

Ps: du behøver ikke sende spoler, jeg har 22uH på lager.

Mail er sendt.

Max

Site Timeline