USA stik -> DK stik

Hej NG

Jeg håber dette er det rettet sted at spørge.

Jeg har købt noget udstyr i USA hvilket betyder at det har amerikanse strøm
stik. Hvor i danmark køber jeg en adapter så jeg kan stikke US stik i en
dansk stikkontakt?

--

MVH
Anders Bo Pedersen

Re: USA stik -> DK stik

Hos en elektriker, en marskandiser eller prøv i en lampeforretning.

Husk at sikre dig at dit udstyr kan tåle 240 volt inden du tilslutter
det.

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Re: USA stik -> DK stik

Er dit USA udstyr ikke til 115V? så kan du jo ikke sætte det i en 230V
kontakt

--
Calle.

Re: USA stik -> DK stik

I øvrigt er amerikanske netstik vist ikke godkendt til brug i Danmark
uanset, at apparatet er koblet til 230 V~forsyningsspænding.

Hvis apparatet er beregnet for 230 V~/50 Hz, så ville jeg klippe
amerikanerstikket af og sætte et dansk på.
Karsten H. Jensen

Re: USA stik -> DK stik
www.brinck.dk

de har en masse af den slags..

strøm

Re: USA stik -> DK stik

Købte et stik for 15kr i Brinck og det funger som det skal.

Tak

Site Timeline