Ultralyd

Hejsa.

Jeg kunne godt tænke mig at lave en ultralydsgenerator, og jeg tror at jeg
vil lave den med en højtaler. I denne forbindelse skal jeg så bruge en
transistor der kan tage en frekvens på over 20.000 Hz. Jeg har to
transistorer, BD135 og BD239, men jeg kan ikke se i deres datablade hvor
stor frekvens de kan tåle. Er der nogen der kan hjælpe mig her?

BD239: http://www.farnell.com/datasheets/45264.pdf
BD135: http://www.farnell.com/datasheets/45261.pdf
--
Hilsen Anders.

Re: Ultralyd
Hej Anders,

Rolig nu, der findes næppe transistorer der ikke kan fungere ved en så lav
frekvens :)

--
Venlig hilsen,
Søren