ULN2003

Hej.

Ved brug af ULN2003 ifbm Intel 8255 PIO, ville i så montere ekstern
formodstand, eller er den indbyggede i ULN'en rigeligt ?
Spænding er selvfølgelig 5V.
Forbrug på ULN' udgangen er typisk 20 til 25mA.

Og sig ikke jeg skal læse datablad for 8255, for jeg er mildest talt ikke
sikker på, at det jeg læser, er det jeg forstår.
Som jeg læser datablad for ULN2003, så er den bestykket med 2,7Kohm på
indgangen (formodstand).

Så derfor i en konkret situation: 8255 -> ULN2003, 5V spænding og max 25 mA
på bagside af ULN.
Hvad er behovet for formodstand imellem 8255 og ULN og i tilfælde af ekstern
formodstand, hvilken størrelse?

På forhånd tak for et ganske kort svar.

Allan Olsen

Re: ULN2003