uIP og RTL8019AS NIC. Problemer!

Hej!

Jeg er ved at lave en webserver med den port af uIP som benytter
RTL8019AS NIC'en. Jeg har lavet en klon af PacketWhacker-printet (et DIY
print med NIC'en og stik) og koblet det på en ATMega128 via STK500+501
kittet.

uIP er blevet tilpasset med portopsætning (bruger GENERAL_IO) og IP/MAC
m.v. er blevet indtastet m.m.

Så kommer problemerne, der er ikke hul igennem :-(

Viser PacketWhacker-modulet link (LED0 fra RTL8019AS) når der bare er 5V
tilstede?

Gode idéer? Andre ting som drillede dig da du rodede med det?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: uIP og RTL8019AS NIC. Problemer!
Har jeg så ikke prøvet, kører mit på sram interfacet... Men tror du skal
holdet et vågent øje til hvordan PORTx er defineret i forhold til portben
nummer der er -1... kan ikke huske det men hold tungen lige i munden med
det.

)): havde problemer i starten også... hvilken version af UIP bruger det /
hvor du har hentet den fra og hvilken compiler ?

øhh dunno, jeg bruger et alm netkort hvor der kun er 2 led monteret, men den
ene lyser når der er +5v på mens den anden hvids blinker når kredsen bliver
reset / initilieret... og den slukker vidst indtil der er et netstik
monteret...

hvordan har du koblet RTL8019 chippen ?
pin 65 er vel lagt til høj for disabling af seriel eeprom ?
31-32 SMEMRB / SMEMWB er de lagt høj også ?

Men ellers syntes jeg ikke umilbart jeg kan huske noget...

Kasper

Re: uIP og RTL8019AS NIC. Problemer!
Hej!

Hvad mener du? Jeg har f.eks. sat IORW og IORB (mener jeg de hedder) på PORTE og
valgt portben 0 og 1 i realtekdriveren....

http://www.embedded-creations.com/projects/uipAVR.html

Og så nyeste AVR-GCC-pakken fra Avrfreaks.net

JP (pin 65) er lagt høj, ja.

Jeps.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: uIP og RTL8019AS NIC. Problemer!

PORTE og

Knald lige RTL8019.H og UOPT.H til min mail....

øhmm dvs det er version 0.6 du kører... har du lagt en http server til selv,
ellers er det jokun stacken og derved kan du kun pinge den, der er ingen
activitet på port 80 (webseveren)

Kasper

Re: uIP og RTL8019AS NIC. Problemer!
Hej!

Kan jeg først imorgen, da de er ude på uni...

Det er standardsetup'en fra hans side. Den laver et eller andet på port 1234,
men jeg kan ikke gøre noget som helst på systemet.

Jeg går udfra, at man kan ping'e den som den er når man henter den.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: uIP og RTL8019AS NIC. Problemer!
ja.. men ikke mere..., ok lidt hvis du har en netværks sniffer kan du se
lidt mere...

Kasper

Re: uIP og RTL8019AS NIC. Problemer!
Hej!

Tror du iøvrigt der vil komme nogen problemer i at lægge µIP i en ATMega128
istedet for den ATMega161 han bruger til 8019-portet?

Hvilen processor bruger du iøvrigt?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: uIP og RTL8019AS NIC. Problemer!

ATMega128
   Atmega128...

har leget hele aftenen med at simulere den 8019 + atmega103 i en simulator
der har forbindelse med netværket gennem gc'en etc.. men det er sku sværre
end at få den op at køre real world... men hvorfor smider du den ikke på
sram interfacet.. jeg syntes da det er meget nemmere... ?? har du husket at
sætte det "flag" op der er i RTL8019 filen til med general porte ?

btw.. er online det meste af dagen i morgen... på msn, samme mail som
herinde, fjern remove deri...

G'nat Kasper

Re: uIP og RTL8019AS NIC. Problemer!
Hej!

Ja, flag'et er sat korrekt.

Jeg bruger General IO fordi nogle af portbitnavnene var ændrede fra 161 til 128.
F.eks. er RD og WR flyttet i 128'ens porte og jeg vidste ikke om det havde nogen
betydning.

Men jeg prøver nok SRAM-interfacet imorgen. Især fordi "han" vist ikke har
testet General IO endnu.

Det kan hænde, at jeg mailer dig imorgen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Site Timeline