UHF modulator og MTS ud på kanal 3/4, hvordan?

Hej alle

Mit mål er at sende et vga(S-video) til tv  og i stereo lyd ud på kanal 3
eller 4 og så stadig beholde de eksisterende kanaler.

Derfor har jeg har slagtet en video for at skaffe en modulator.

Men nu står jeg lige og tænker over hvordan jeg skal kunne sende stereo ud
på kanal 3/4 via coax.

Nogle der har et link til et godt diagram til både MTS og Modulator eller
bedre endnu et samlet diagram?

Håber i kan hjælpe

/Johnny

Re: UHF modulator og MTS ud på kanal 3/4, hvordan?

Den vil ikke ligge signalet på kanal 3 eller 4 og desuden er den nok i
mono !

Coax ? Antenneledning mener du ?

Nicam stereo (formoder jeg at du vil bruger) er ikke noget man "bare
lige bikser sammen". Det køber man i færdige modulatorer, vil gætte på
en startpris for en brugt på en 4-6000 kr.

Re: UHF modulator og MTS ud på kanal 3/4, hvordan?

ud
Ja, det var det jeg mente.

eller

Tja det skulle bare være i stereo.

Ævs, så gik det sjove lige af.

Re: UHF modulator og MTS ud på kanal 3/4, hvordan?

Så man kan jo finde en video med stereo udgang på antenne. Jeg har en prof.
Grundi stående med Nicam modul indbygget. Jeg vil tro man burde kunne finde
en lign. defekt et sted.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: UHF modulator og MTS ud på kanal 3/4, hvordan?

Måske, det var da en ide, med den slags i en videomaskine hører så
absolut til sjældenthederne.....

Re: UHF modulator og MTS ud på kanal 3/4, hvordan?

prof.
finde

Til gengæld kunne du måske være heldig at finde en gammel betamax video, med
indbygget A2 stereo modulator.

Mvh.

Re: UHF modulator og MTS ud på kanal 3/4, hvordan?

Hej Johnny;

Det er ikke til S-video, men måske kan du bruge nedenstående link.

www.dkt.dk/download/pdf/14.8e%20-%20TVM3-TVMU.pdf

Jeg mener at prisen er omkring en 500,- ved el-grossisterne.

Med venlig hilsen

Michael

Re: UHF modulator og MTS ud på kanal 3/4, hvordan?

Aargh...glemte lige dette link, der er en mere detaljeret beskrivelse side
16.
www.dkt.dk/download/pdf/instal%20dansk.pdf

/Michael

Re: UHF modulator og MTS ud på kanal 3/4, hvordan?

Kan godt være det er mig der tar fejl.. alle andre har snakket om "normalt"
video signal..
Men du starter med at skrive vga ?? de to ting er jo ikke heeeelt det samme.
:)
Men det kan jo være du bare vil ta dit tvout signal og bruge det istedet

Mvh.
/René

Re: UHF modulator og MTS ud på kanal 3/4, hvordan?
"normalt"
samme.

Jjeg har S-video ud fra mit Radeon kort og det vil jeg gerne føde den
eksisterende antenneledning med, uden at smadre de eksisterende kanaler og
derfor havde jeg nakket en video så jeg kunne få Modulatoren i den, så jeg
den vej kunne løse problemet.Men så er det at det med Stereo lyd fra sin
pc'er til tv via antenneledning ikke lige er den letteste vej.