Udtage speciale signaler fra Siedle Dørtelefon

Hej gruppe.

Ved ikke om i kan hjælpe, men man kan jo kun finde ud af det ved at spørge.

Jeg har i en forening en Siedle dørtelefon.
Den er forbundet med hovedboksen (der er et sted jeg ikke ved hvor er), med
2 tråde.
Dvs, det er et bus-system.
Jeg er interesseret i at:

1. Når der trykkes på hovedkontakten nede ved døren, så når "telefonen"
ringer trækkes der et relæ.
2. Taleforbindelsen i dørtelefonen skal kunne tilsluttes et
omstillingsanlæg, hvor der på linien er 48v dc.
3. Når jeg via central aktivere et relæ (i central) så åbnes dør. Dette er
det letteste, da det jo er muligt at koble et par tråde parallel over
trykknappen på dørtelefonen.

Men de 2 første problemer er mit hovedproblem.
Jeg kunne godt få (iflg Siedle DK) et færdigt system til den nette pris af
2500,- + moms.

Helt ærligt, nok sider der noget "blackbox" i sådan en Siedle fætter, men
hvor svært kan det være.

Det skal siges at dørtelefonen ikke skal pilles ned, den skal bare side
parallelt med det ønskede kredsløb, og som sådan fungere som "host" for
dette stykke elektronik jeg mangler.

Anyone?

Allan

Site Timeline