Udtag til jord hvorfra?

Hej.

Jeg har lige skiftet stømforsyningen i min PC til en anden og har nu fået
"110V-problemet" på kabinettet.
I fjernvarmeskabet, der står lige ved siden af, kan jeg se at der titter
diverse jordledninger op fra rørene og gulvarmeringen. (nyere byggeri).
Er det iorden/lovligt at jeg tager jord fra en af de klemmer, der er
placeret til at jorde bygningen med?

Og så lige en ting  til; Det er meget forskelligt hvilket af mit
computerudstyr det er muligt at jorde gennem netstikket. F.eks. er der en
del adaptere til f.eks. netværkshub, højtalere osv., der ikke er mulighed
for at jorde. Hvad sker der med dem når jeg jorde min computer? Vil jeg
risikere at der bliver potentialeforskelle på disse ting nu?

Og til sidst; Indgangen fra Stofa kabelTV har altid givet et lille rap når
man tager ved skærmen. Er det mit problem eller Stofas? Og kan jeg bare
jorde skærmen for at slippe for problemet?

Mvh
//zigge

Re: Udtag til jord hvorfra?

Nyere byggeri? så skal der være beskyttelsesleder i stikkontakten. Skift
netledningen, da jordbenet sikkert mangler.

Ja, i teorien, men de fleste af de ting er sikkert lavet i et hus af plastic
og er forsynet fra en strømforsyning, så det er ikke noget at bekymre sig
om. :-)

Nicolai

Re: Udtag til jord hvorfra?

når
bare

Kontakt Stofa i første omgang. Det kan være en defekt (eller forkert
monteret) forstærker på antenne-nettet.

HT
Tidligere antennemontør

Site Timeline