Udstyr for udvidet timer-funktion søges. IR-fjernbetjening.

Jeg søger noget udstyr til at udvide timer-funktionen i min varmepumpe.

Sagen er at der kun kan indstilles 1 fast periode pr dag med frit valg
af tænde- og slukketidspunkt.  ("fast" = det samme hver dag)

Det vil jeg gerne have øget til 2-3 intervaller pr. dag, og have det
anderledes i weekenden.

Tænd/sluk styres p.t. via et ur i fjernbetjeningen.

Jeg har tænkt mig noget udstyr der har flg. funktioner:
1) Kan udsende et tilsvarende IR tænde- og slukkesignal.

2) Et ur der kan indstilles til at udsende signalet, udfra min
indstilling.
Selvfølgelig med 24 timer / 7 dages ur.

Kan nogen hjælpe med det?

Jeg ved at man kan købe udstyr der kan "lære" et IR signal. Så min ide
er at det lærer signalet for tænd og sluk og uret styrer hvornår det
skal udsendes.

Jeg formoder at man kan købe et ur der kan bruges til dette formål?
Jeg har bare ikke fundet det endnu.

NB. Jeg har spurgt leverandøren af varmepumpen om alternative
styringsmuligheder. Der er ingen. (Toshiba varmepumpe)

Mvh.
Jørgen

Site Timeline