Udskiftning og "Flytning" af kondensator på Abit Nf7-s - Page 2

Re: Udskiftning og "Flytning" af kondensator på Abit Nf7-s

skal

Har også tænkt på den, men ville prøve en løsning fra SilentPcreview, hvor
en gut har ducted en Zalman lidt specielt (udsugning og noget han kalder
"Cross current cooling").

Jo.

Hilsen Finn

Re: Udskiftning og "Flytning" af kondensator på Abit Nf7-s

De to holdere (alu/ blå og hvid) er uens for at centrere pindens (clippens)
trykpunkt på cpu. På billeder har jeg set nogle få plads til den hvide i
"strømsiden" (som den skal, hvis den skal trykke rigtigt), men på mit (Rev
2.0 er der simpelthen ikke plads (heller ikke hvis jeg sliber af holdere (så
vil jeg nå helt ind til gevindet)). kan prøve at poste et par pics.

ellers

Ja, er klar over dette fra div. links, men hjælper ikke uden holderen (og
hvis jeg så kunne flytte lytten, var alt bøvl løst).

Hilsen Finn

Re: Udskiftning og "Flytning" af kondensator på Abit Nf7-s

(clippens)
(så

Jeg kan lige prøve at finde en, der har byttet lidt rundt på de to holdere
for at få plads.

Her er billeder af en Zalman 7000 på et NF7-S rev. 2.0
http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t11%162&highlight=zalman

og her er en guide i hvodan den kan komme til at passe:
http://www.short-media.com/forum/showpost.php?p75%282&postcount=2

Citat:
"In a nutshell, you will be able to get it to fit, but you'll need to modify
the heatsink mounting assembly. I had to do this on mine so it would fit on
my NF7-S.

All you have to do is this. You'll probably need to file the heatsinks
mounting foundation, there are two, one for each side. If you need to do
this, it will obviously only be the one at the top (on the picture) you'll
need to file, so as it will fit onto the motherboard without touching or
putting adverse pressure on parallel capacitors and what not.

Even if you don't need to do that you'll definately need to shave down one
side of the heatinks main securing clip. This really needs to be done on a
grinder so as you don't accidentaly puncture through the hole on the end of
the clip necessary to secure the heatink to the foundation assembly (there
are two holes, you only need the one closest to the HS for socket A
installations). You could try and file it, but it's tough metal and would be
more trouble than it's worth. Once you've done that, the heatsink will fit
securly and snuggly without risking damage to any of the surrounding
motherboard components.

All that might sound a bit daunting but it really is easy as pie. If you do
decide to go for that combo, feel free to PM or email me if you need more
detailed assistance.

Hope that's helped."

hul.

Hmm mange steder rapporteres det ellers at det kun er pinden der skal skæres
i.

Er det forresten dette forsøg du vil prøve?
http://www.silentpcreview.com/article160-page1.html
Temperaturmæssigt ser det ikke særligt opløftende ud.
Særligt ikke når man ser hvilken Vcore der køres ved.

En SP97 med en 92mm blæser vil yde bedre, det er jeg sikker på.
Og kan også køle ganske støjsvagt.

Alternativt kunne man finde et billigt bundkort at prøve det på.
Hellere det end at forsøge noget (der er ganske usikkert) på et NF7-S.

Re: Udskiftning og "Flytning" af kondensator på Abit Nf7-s
Takker for responsen. Tror jeg indtil vidre kører videre med min Zalman
flowerkøler (6000) og funderer videre over, om jeg kan fikse et andet
bøjlesystem sammen til 7000. Ellers må jeg vente til alderen indhenter
kortet, så jeg tør gøre forsøget (bliver i så fald nok længere tilledninger
til originallytten).

Hilsen Finn

Re: Udskiftning og "Flytning" af kondensator på Abit Nf7-s
kan
ligegyldigt) -

Da jeg tidligere var ansat i et computer firma flyttede vi af og til
kondensatorer for at få plads til harddiske og coolere.. sååh det burde ikke
være det store problem..

Mvh.
René

Re: Udskiftning og "Flytning" af kondensator på Abit Nf7-s
Hvis du skal flytte den, så brug da den samme igen. "Bare" lod nogle længere
ben på den. Gerne med noget isolering (f.eks. krympeflex) henover dem.
mvh MIC

Site Timeline