Udskiftning af LCD display på laptop - Page 2

Re: Udskiftning af LCD display på laptop
2E%..

PrF8%v at se denne site, mE5%ske du fE5%r nogle hints..:)
http://www.laptoprepair101.com /

Re: Udskiftning af LCD display på laptop
"Jake"

Tror ikke det har noget med din rensning at gøre. Det er højst sandsynligt
rent tilfælde.
Det lyder som om der er løs forbindelse et sted - men garanti før der er
kigget ordenligt på det kan man jo aldrig give ;)
Har selv været ude for det på en bærbar og den opførte sig næsten som du
beskriver. Årsagen var det fladkabel der sidder bag panelet var gået halvt
løs fordi det tape der skulle sørge for at det ikke arbejdede sig løst med
tiden var sat på på en sådan måde at det kunne revne langs de takker der
typisk kommer af en tape dispenser. Der kom en god kraftig stort stykke
pakketape (uden hakker) på og det har holdt fint lige siden.

Mvh
Morten

Re: Udskiftning af LCD display på laptop

Hvis jeg var dig ville jeg starte med  at skille LCD skærm og ramme
af og sikre mig at div stik og kabler er ok.
Eventuelt tag dem ud af deres sokler/stik og sæt dem på plads
et par gange, måske er der kommet lidt rensevæske
ind i de små stik så det giver en dårlig forbindelse.

Når du nu er igang kan du ligeså godt tage keyboard og
top dæksel af og gøre det samme med tilsvarende stik der sidder
på bundkort det er meget små multi stik så vær lidt
forsigtig.

Når du har været turen igennem saml så den bærbare
så meget at det kan lade sig gøre for at starte den op
er du heldig er alt ok.

Det ville være min start udfra hvad du har beskrevet.

/skibber

Re: Udskiftning af LCD display på laptop

 I gamle dage på en almindelig CRT skærm skyldes lyserøde farver jo som
regel at en farve ikke blev sendt med samme intensitet som påkrævet for at
give rent hvidt.

Oftest kunne en kabelfejl eller for lange kabler forårsage dette.

Aner ikke om problematikken stadig holder.

/F

Re: Udskiftning af LCD display på laptop

Jeg har undret mig over den lange streng i dette spørgsmål og al den udeoms
snak. Jake har jo fået at vide, at der skal kigges efter løse forbindelser
mellem skærm og stikket u. tastatur(her er fejlen tit). Og ikke efter støv i
Blæser. Det virker, som rådene bliver overhørt af Jake, det er da OK, hvis
man ikke kan lave Rep selv, men der er somregel altid en her i Gruppen, der
er vilig til, at hjælpe.
Mvh.Jama

Re: Udskiftning af LCD display på laptop

Jeg har gjort følgende indtil videre:

- checket kablet mellem bundkort og LCD-panel
- fjernet støv i blæser
- taget grafikkort ud og indsat det igen
- checket inverter

Intet har løst problemet indtil videre. Der sker stadigvæk at jeg får lov
til
at nyde en normal skærm i nogle minutter hvorefter jeg igen får fejl på
displayet med lyserøde, vandrette streger i de områder der er hvide.
Selv når jeg er inde i BIOS-opsætningen er der fejl på LCD-skærmen.
Jeg har dog normal skærm på en eksternt koblet monitor.

Re: Udskiftning af LCD display på laptop

Aha

Du læste mit første indlæg i denne tråd - eller ?

Forbindelser mellem driver bagpå panelet og op til selve LCD matrixen er
døde.

Re: Udskiftning af LCD display på laptop

Kan du forklare det lidt nærmere ?

Hvordan ser driveren ud?

Re: Udskiftning af LCD display på laptop
"Jake"

Du åbner ind til skærmen. Dvs. rammen omkring skærmen skal af. Skruer så
meget ud at du kan pille det løse LCD panel ud. Bag på LCD-panelet sidder
der et fladkabel til skærmdata. Dette kabel er mere eller mindre lige til at
tage af. Tjeck at det ikke sidder løst el. skævt. Hvis, så sæt det fast, giv
det en gang god pakketape el. lign til at holde det fast med så det ikke
sker igen. Sidder det ikke løst, så tag det ud og rens for støv/ir på
kontaktfladerne.

Mvh
Morten

Re: Udskiftning af LCD display på laptop

Ok...jamen...det har jeg gjort...jeg skrev jo at jeg har checket kablet
mellem
LCD panel og bundkort... :o) Vil dog lige checke for støv/ir som du nævner.

Re: Udskiftning af LCD display på laptop
"Jake"

Og du har tjekket det i begge ender? Både i bundkort-enden og skærm-enden?

Mvh
Morten

Re: Udskiftning af LCD display på laptop

Ja. Jeg har taget stikket ud i den ene ende og proppet det i slottet
igen....Det samme
har jeg gjort i den anden ende.

Re: Udskiftning af LCD display på laptop

LCD panelet er "glaspladen" hvor lyset kommer igennm.

Printet bag på glaspladen. Der er typisk en række meget tynde fladkabler
mellem print og "glasplade". Ellers er printet sat fast direkte på
glaspladen
http://img.tomshardware.com/us/2004/11/13/supersize_your_tv_for_/beamer_display_s.jpg

Det er dem der slipper, de er normalt limet fast og slipper de først
skal du være yderst heldig, hvis du får det til at virke igen.

Re: Udskiftning af LCD display på laptop
"jama"

Ja eller bag på LCD panelet som det også er blevet påpeget flere gange.

Men jeg giver dig ret i tråden er lidt komisk ;D

Mvh
Morten

Re: Udskiftning af LCD display på laptop

Ja og jeg har lidt ondt af(folk), der sikkert som Jeg ikke er expert i selv
Rep på Bærbare. Men jeg følger med i tråden, så Jeg selv måske? Tør skille
min egen skaærm ad en dag. Jeg har set disse stik u. tastaturet og man bør
være varsom ved af og påsætning, der skal ikke meget til før stikkene bukker
og er svære, at sætte på igen. Men der har været nogle gode anvisninger på
måden til dette.
Mvh.Jama

Re: Udskiftning af LCD display på laptop

Kunne Jeg bede om et råd.  Lyset på min skærm blafre, når låget har været
lukket. Har opdaget det hænger sammen med kontakten der trykkes ned når
låget lukkes. Kan Jeg evt. fjerne denne kontakt måske forsigtig, ved at
kappe den ved tastatur kanten? Indrømmer det lyder Barsk, Jeg ikke er meget
for at skille skærmen ad, da plastik er plastik. Jeg ved det er denne
kontakt, for lyset bliver normalt efter jeg har trykket flere gange på den.
Ja det lyder måske lidt åndsvgt spørgsmålet. Nu skal PCen en Acer, der
ellers har været trofast svend på aligevel på pension, da jeg har købt en ny
Bærbar, men derfor er det jo godt med en reserve, hvis den nye skulle til
Rep. det er en Zepto(3215W), som nogle herinde siger ikke er gode, men Vi
får se. Jeg har optimeret den med, Ram,CPU,Harddisk, Grafikkort kunne ikke
ændres, pengene skulle jeg også tænke på, men jeg spiller ikke (så).
Mvh.Jama