Udskiftning af joystick på SonyEricsson K500i telefon

Er der nogen der har en god ide til hvordan man får loddet joysticket ud af
en SonyEricsson K500i telefon, helst uden at skulle til at købe specielle
loddespidser, jeg har forsøgt mig med tinsugetråd og en tinsuger uden held,
og prøvet at
varme joysticket med loddekolben også uden held. Jeg har stillet samme
spørgsmål i dk.teknik.telefoni.mobil, med et enkelt svar til følge (send den
til rep.) men da fidusen er at jeg godt selv vil udføre jobbet, prøver jeg
også her i håb om at spørgsmålet ikke falder uden for denne gruppe, og at
der lige er en der har fået en lys ide.
på forhånd tak.
Venlig hilsen Kim Madsen

Re: Udskiftning af joystick på SonyEricsson K500i telefon

Smelter tinet helt? Nogen gange er det nemmer hvis du varmer emnet op og
kommer lidt tin med flux i på, også suger det op med tråd.
Kan du kommet til at tage et billede af dimsen?

Mikkel

Re: Udskiftning af joystick på SonyEricsson K500i telefon
Hejsa,

Hvis joy-sticket alligevel er beskadiget, og ikke skal bruges mere, så skær
benene helt oppe ved joysticket fra med en Stanley-kniv. Derefter lodder du
de enkelte ben ud hver for sig.

/C

Re: Udskiftning af joystick på SonyEricsson K500i telefon

Jeg takker for forslagene,og ideen med at skære benene er også god på det
ene stik,
problemet er bare at det stik jeg skal erstatte det med sidder i en anden
tlf. så det kan jeg
desværre i tage ud på den voldsomme måde, og jeg vil helst heller ikke
klippe i printet på
reservedel-telefonen (men det ender det måske med).
Jeg kan ikke finde en forretning, hverken
på nettet eller på gaden hvor de vil sælge mig sådan et.Så gode forslag om
hvor jeg
kan købe et samt andre af den type reservedele til mobiltelefoner i det hele
taget
ville også være meget velkommen.

Re: Udskiftning af joystick på SonyEricsson K500i telefon