Udlodde pistol

Hejsa

Jeg så engang en smart udloddepistol med hul spids, således den sugede
samtidig med at varme tin' et op.

Hvor kan jeg finde en sådan udloddepistol?

VH Michael

Re: Udlodde pistol

En udlodde station, sådan en kan du få fra weller og andre, men prisen er
ikke amatør venlig.

Prøv at søge på rs eller farnell.

Links: http://henrik.k.jensen.homepage.dk/ElectronicShops.html

Re: Udlodde pistol
Hejsa

På jobbet har vi en magen til, den er købt ved Århus Radiolager.

/Brian

Re: Udlodde pistol

Deb Blå Avis er der en lige nu, jeg synten den ser noget voldsom ud, men den
koster kun er det 450 ?

Anders som selv er på udkig efter en der er lidt smarterere....

Re: Udlodde pistol

Her er verdens bedste udloddepistol

http://www.computronics.com.au/sc7000 /

Sælges under flere navne, bl.a. HIN i Horsens sælger den.

http://www.hin.dk /

Den er desværre dyr, men er pengene værd.

Sælges til tider til omkring 1800 kr. +moms.

Mvh Max

Re: Udlodde pistol

Den minder meget om den skolen har og jeg er ikke imporneret i forhold til
den weller vi havde på jobbet... men der er også mange 1000 til forskel....
+ den skolen har kan jo nemt være rimelig "ødelagt" af alle de "dummies" der
kan have brugt den...

Kasper

Re: Udlodde pistol
Hejsa

Vi har sådan en skiderik på jobbet, og jeg må give Max ret i, at den er
en lille guldklump. Når man først lige har fået "taget" på den, går det som
en leg. Den er også mere handy at have med ud i "marken", end en stor
station.... hvis man har brug for den slags!

Dig selv incl. ? ;-)

/Brian

Re: Udlodde pistol

Tjae sikkert....

Men jeg havde da så en 4 års elektronik uddannelse i ryggen da jeg prøvede
den, mens mange af dem der sidder på skolens værksted og bruger dem kun er
på selve uddannelsen....

men jo man er jo en dummi før man lærer at bruge forskellige ting :)

Kasper

Re: Udlodde pistol

Jeg har arbejdet med både Weller udlodde-station og ovennævnte SC7000
og Weller'en kommer ikke ind på førstepladsen :-)

Der skal ikke mange tumlinger til for at ødelægge den. "Min" virkede
fint i de 2-3 år jeg brugte den.

Jesper G. Poulsen

Re: Udlodde pistol

Jeg har da forøvrigt sådan en næsten magen til stående - som er til salg :-)

Jeg kan faktisk ikke huske om den virker - jeg tror det

Hvis interessen er der, så vil jeg gerne kigge nærmere på den

Mvh.
Brian S Jensen, 5874 Hesselager

Re: Udlodde pistol

Så afgjort - tage et par billeder, og et foreslag til en fair pris... (og
tjek den virker)

Gerne model nr. og fabrikat....

Anders

Re: Udlodde pistol

Århus Radiolager har dem også

Jeg er dog stadigvæk glad for Wellers udloddestation til trykluft
(danner vaccum ud fra det), men vi har en håndfuld af ovennævnte på mit
nuværende arbejde.

Re: Udlodde pistol
Det var lige præcis den jeg søgte - tak for hjælpen!

VH Michael

Re: Udlodde pistol
On Fri, 11 Jun 2004 19:16:13 +0200, "Max"

Ha!
Skodprodukt.

Udloddestation_en_

http://www.paceusa.com/_ShowSystemDetails.asp?ProductGroupID14%&ProductID63 %

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Udlodde pistol

Fordi at du ikke kan finde ud af at bruge den, ja så
behøver det ikke at være et dårligt produkt.

Prøv du bare at have en VF90 i servicekufferten.