udlæsning af upd8049h

Kan det lade sig gøre at udlæse en mask rom i en upd8049h cpu, jeg syntes
ikke lige at jeg kan se det ud af de data blade jeg har.
Hvis ikke kunne man så forestille sig at man laver et program der køres fra
en ekstern prom og at dette program kan læse den interne rom.

--
Peteropfinder
Peter N. Petersen

Det sidste vil kunne virke, hvis ikke den har blokering for det...
Den 8051 jeg arbejder med har denne blokering af sikkerheds mæssige
årsager....

Kasper

Re: udlæsning af upd8049h

Jeg må nok læse lidt mere på det, problemet er nemlig at jeg har en styring
hvor der er brugt en upd8049h hvor der er et portben der ikke virker helt
som det skal.
Dette problem kunne muligvis løses ved at udlæse programmet og smide det
over i en 8749.

--
Peteropfinder
Peter N. Petersen

8049 er en ældre sag og er formodnligt ikke protected som de nye 8051 er
Anyway der er et ben der vælger om eprom skal læses intern eprom eller
ekster eprom
Så du loder en sokkel på for en ekstern eprom og bruger et i/o ben til at
styre intern/extern benet
Så får du din kode til at lave en serial send på et andet ben og derefter
switcher du intern/extern benet begynder du at data bytes fra epromen til et
terminal program hvor du logger data

Jeg kan hiske jeg har set diagram og source kode for dette trick på nette
for en del år siden

Wiljan

Re: udlæsning af upd8049h

Nu er der tale om en maske version, og de er ofte anderledes. -men det
er forsøget værd...

Bo //

Re: udlæsning af upd8049h

8049 er en av familien MCS48, forløperen til MCS51. Den kan du bare sett
inn i en programmerer og lese direkte. Du kan programmere innholdet
direkte i en 8749. Disassembleren heter "disasm48.exe".

Jeg har 8749 nok til hobbyformål til figurlig pris.

HM

Re: udlæsning af upd8049h

Tak for jeres svar.

--