Udglatte pulserende AC, til en blæser.

Hej.

Jeg har fået mig en blæserstyring til mit fyr, desværre kører blæseren
noget ujævnt. Så vidt jeg kan måle er det en simpel on/off-styring. (PWM ?)
Men som sagt så kører den noget ujævnt, specielt i 30-40% og 70-75%
området.
Jeg tror det skyldes de lange intervaller der er mellem hver puls, faktisk
så meget, at man kan høre og måle hver puls/pause.

Kan man på nogen måde udglatte det med nogle spoler/kondensatorer ?
Vi snakker 230VAC 70W (ved 100%)

-Bo Andersen-

Re: Udglatte pulserende AC, til en blæser.

Hvis det er AC: næhh...