Uddannelse ?? - Page 4

Re: Uddannelse ??

Tror ikke det varer længe inden Brahmsøe's elskede HP schmidtkort maskine
(aka Netværksanalyzer) stiller træskoene :D Ellers bliver den afhentet af
staten som værende danefæ :D

--
Morten

Re: Uddannelse ??

Meget af matematikken er gengangere fra ET, så vidt jeg ved.

Jesper G. Poulsen

Re: Uddannelse ??

Hvad har i haft af MAT på ET ? Har du noget der ligner det gymnasielle A
nieveu, det kræves der vidst nok, ellers så skal du en tur omkring
adgangskursus først. Det skal alle uden gymnasiel baggrund vidst nok :-/

Der er nok en del nyt stof at komme efter.....men da der på IOT er tale om
klasse undervisning syntes jeg det er ret "nemt" tilgængeligt. Jeg havde
også min frygt for det da jeg på htx havde ret svært ved det, men det gik nu
fint alligevel :) Mht. fysik er den klassiske fysik (som jeg havde på 1.sem)
ikke så slem......det sværeste var nok elektrofysik (på 3 sem) som trak lidt
tænder ud, men ikke værre end som så!

--
Morten

Re: Uddannelse ??

Vi har jo været igennem det hele på ET, mere eller mindre, men ret
hurtigt...
ellers er jeg lige blevet færdig her før jul på C "hehe" niveu... og hvis
jeg skal videre skal jeg have B her i foråret, og så kører skolen i odense
et 14 dage MAt kurus i starten af august så jeg skulle kunne komme ind med
det.. (skal lige have snakket med dem)

Inginør højskolen i ballerup gør det i al fald på den måde, der kunne jeg
ennda tage det på 2,5År. men gider ikke rigtigt derover...

Oki.. har intet andet end det fra folkeskolen..... (puha)

Kasper

Re: Uddannelse ??

Jeg er ikke ET'er.

Jeg er matematisk student og har også læst til svagstrømsingeniør (men
blev skoletræt midt i studiet).

For at blive ET'er?

Nope. Man kan gå direkte fra en faguddannelse og til ET og man kan gå
direkte fra ET og til et ingeniørstudium.

Jesper G. Poulsen

Re: Uddannelse ??

Så har ham ET'eren jeg læste med nok haft noget adgangsgivende inden ET.

Jesper G. Poulsen

Re: Uddannelse ??

I ballerup tager de ET'ere råt, men der er nok noget lidt tilegnet med noget
matematik..

i odense har jeg forstået det sådan, hvis man har mat på B får man 14 dages
mat inden skolestart der giver adgang...

SDU, der skal man bare have A niveu,ellers er det adgangsåret..
(sure mokker)

Kasper

Re: Uddannelse ??

Du overlever ganske enkelt ikke de første to matematik kurser på SDU,
hvis du ikke har A niveau i forvejen, især ikke hvis det er noget tid
siden, du sidst har brugt matematik. Længere er den ikke :-)

KJ

Re: Uddannelse ??

Rimelig underligt de ikke kan tilrettelægge enten et 14 dages kursus eller
timerne så det kan passe lidt bedre ind, det kan de både i odense og
ballerup som sagt !!

Kasper

Re: Uddannelse ??

Tror ikke helt du gør dig begreb om hvad for noget matematik vi taler om
her.. Calculus og Lineær Algebra. Ikke just noget man forberere sig på,
på dage.

Mvh.
Frederik

Re: Uddannelse ??

Kasper, du bor ikke i nærheden af Sønderborg, gør du?

- Jeg har nemlig en solid matematikbog som jeg synes du skulle kigge
lidt i. Den rummer matematik til de 3 første moduler på
teknikumingeniørstudiet for 10 år siden - jeg tror ikke at det har
ændret sig så meget, siden... :-)

Jesper G. Poulsen

Re: Uddannelse ??

Ungdoms kollegiet...

men jeg har 2 af de bøger de vidst bruger over på DTU.. købt brugt

så har da kigget lidt i det

Kasper

Re: Uddannelse ??

    Ja, men Ballerup spekulere også i at få så mange ind som muligt, og så
skidevære med om størstedelen smides ud igen pga. dumpede eksamener. Og
ja, det er Matmatikken folk ryger på ude ved Ballerup, min årgang gik
fra 3 fulde klasser til 1 klasse som knap var fyldt op, inden for de
første 2 semester. Typisk dumpede folk på kredsløbsteori, og matmatikken
på 2. sem. hvor der blev godt skruet op for tempoet.

--
VH
Lars Molnit

Det skal siges det er ikke et A niveu man får, men der bliver gengået det
fra et A niveu man får brug for.

Jeg tror dig gerne, det er slet ikke det, men hvis jeg skal igennem
adgangsåret så tror jeg det bliver droppet, syntes ikke jeg orker starte på
en 3½-4 års uddanelse mere, det har jeg jo prøvet...

Det som jeg har overvejet er at gøre det med matematikken og så få det
bedste ud af det, viden som jeg får tilegnet mig kan ingen tage fra mig, om
jeg har papiret eller ej betyder en del, men viden er jo et og alt.

Kasper

Re: Uddannelse ??

Det forstår jeg sådan set godt, det er et slid at tage flere lange
uddannelser. Men efter min opfattelse kommmer belønningen retur med
renter og renters rente, hvis man har mod på det. Med en kombineret
faglig og teoretisk uddannelse, står du virkelig stærkt, hvilket kan
være meget praktisk, når du skal bruge 35-50 år på at udnytte din viden
efterfølgende.

her kan vi simpelthen ikke være mere enige :-)

Held og lykke.

KJ

Re: Uddannelse ??

Ja, det vil jeg også sige. A-niveau i matematik, fysik, kemi?, engelsk,
dansk og tysk - på ét år. Det er stroppetur der _vil_ noget...

Jesper G. Poulsen

Re: Uddannelse ??

Det er nu ikke helt rigtigt, A niveau i matematik, B niveau i fysik,
kemi, og dansk-idehistorie, C niveau i engelsk og tysk - sådan var det i
hvert fald for 8 år siden.

KJ

Re: Uddannelse ??
Ikke for at være negativ: Har i ikke gået i skole?
meget af det er folkedskoleniveau, ellers kan man da tage det på VUC mm, et
par timer om ugen.
Erik

Re: Uddannelse ??

Jeg forstår ikke helt hvad du mener, men jo jeg har gået i skole, ellers
ville jeg da ikke udtale mig om det her :-)

Hvor er det, at meget af det er folkeskoleniveau (udover i folkeskolen)?

KJ

Re: Uddannelse ??
matematik niveauet til disse uddannelser kræver ikke mere en jeg lærte i
folkeskolen realeksamen niveau. Jeg havde både Integral/differential regning
og regning med komplekse tal, Men det lærer man måske ikke mere i
folkeskolen?
Som sagt var det ikke for at være negativ, blot min mening om det.
Hilsen Erik(sidder midt i orkanen 100meter fra havnen)
et

Site Timeline