Uddannelse ?? - Page 2

Re: Uddannelse ??
Hejsa

Jeg er 100% enig i det, for 50 års uddannelse hjælper intet, hvis man ikke
har evnerne. Hellere en autodidakt med forstand, end en uddannet der er
"dum".

Derudover så viser karaktererne man får til eksamen, jo intet om reel viden.

/Hauge

Re: Uddannelse ??
On Wed, 05 Jan 2005 20:07:20 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

Sikkert sandt, men hvad med deres lønninger? En u-udannet som laver
ingeniør arbejde får ikke ingeniør løn - nødvendigvis.

/Thomas

Re: Uddannelse ??

Omtrent ens så vidt jeg ved.

Fordi jeg "kun" er elektronikmekaniker, bliver jeg ikke nødvendigvis
aflønnet derefter.

Re: Uddannelse ??
On Wed, 05 Jan 2005 22:10:57 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

Så har du ikke så mange at sammenligne med kan jeg så konstatere ;o)

Det må stå for din regning hvad du har solgt dig selv til.

/Thomas

Re: Uddannelse ??

I samme virksomhed - jo

Ja, heldigvis. Jeg er god til at sælge mig selv.....

Re: Uddannelse ??
Ups så må en ufaglært netværks ingeniør som mig jo være stolt af de 30K jeg
fik om måneden, min uddannelse var 6 mdr, resten 12-15 års erfaring

Re: Uddannelse ??

Det er ikke meget man giver for 15 års ufaglært erfaring... Som
ingeniør får man, lad mig nu se.. årgang 1985 ... 45.535 kr./md.
gennemsnitligt som Teknikum ingeniør (diplom eksiterede jo ikke
dengang), og 90% fraktilen siger 55.149 kr./md.

/Thomas

Re: Uddannelse ??

    Det må da være skidt at jeg som nyuddannet Diplom startede med næsten
det samme som du har brugt 12-15 år på at skrave op... og inden jeg blev
færdig gik jeg til omkring 20-23 om mdr. de sidste 2 år jeg læste ;) men
igen der er store udsving på hvad folk starter på eller ej osv. ;)og så
er der stadig det at det er jo startløn ;) og med fast god stigning som
det ser ud lige nu.

--
VH
Lars Molnit

Re: Uddannelse ??

Hvad svarer du på?

Jesper G. Poulsen
Re: Uddannelse ??

Er det alt i alt eller ? og uden overarbejde ?

for (400K/26)/7420%8Kr/Timen

Kasper

Re: Uddannelse ??

Pas........

Re: Uddannelse ??
On Sat, 08 Jan 2005 22:10:32 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

Hmmm, hvor får du så de tal fra?

/Thomas

Re: Uddannelse ??

Mig..... men udregningen kommer ikke her.

Re: Uddannelse ??
On Sat, 08 Jan 2005 21:48:28 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

Man taler jo ikke om udlærte, men det er diplom ingeniører fra årgang
2000, dvs. de blev færdige med studiet i år 2000.

Ja måske, men ikke med 4 års erhverserfaring??

Min pointe er igen: uddannelse.

/Thomas

Re: Uddannelse ??

Åååh, undskyld :-)

Re: Uddannelse ??
On Sun, 09 Jan 2005 20:26:23 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

Ja, sådan var det nu ikke ment, men jeg kan da godt se at det kunne
forstås lidt snobbet :o) Men jeg er nok "hæmmet af min viden" ;)

1 - 1

/Thomas

Re: Uddannelse ??

ROFL :-)

Re: Uddannelse ??
Hej Kasper,

Jeg har også elektronikfagtekniker (EM) uddannelsen men jeg strandede også
her da jeg så muligheden for at blive selvstændig og i dag arbejder jeg
sammen med en kammerat der tog svendebrev samtidig med mig (også som EM) vi
udvikler elektronik til både industri og privat sektoren og vores omsætning
nåede 100.000kr fra vi startede 19/04 til 1/1-05 så vi er rigtigt godt
tilfredse. men håber selvfølgelig på mere til 2005.

Du kan spørge dig selv... hvad vil du ? hvad behøver du for at kunne det du
vil ?

Jeg programmere mikroprocessorer og laver industri styringer med mekaniker
baggrund (og har 5 års erfaring med C til mikro og embedded design både fra
læretiden og før) og da det samtidig er min store fritids interesse høster
jeg gode erfaringer her også... jeg så ingen grund til at læse videre på
trods af at jeg havde tilmeldt mig (for en sikkerhedsskyld) og sprang fra
første dag da jeg indså at jeg kunne leve af det jeg laver nu.

Vi er to "knejter" på 21år og det er altid sjovt at deltage i diverse møder
m.v. det er lidt som om det er en udskreven regl af man skal være 40år+ have
kone og hvad det fører med sig for at kunne tage beslutninger, være
selvstændig eller noget somhelst ud over produktionsbøv fra fjerde
kartoffelrække så det i sig selv er lidt en udfordring at overbevise kunden
om at man faktisk kan levere noget til tiden og det bliver gjort ordentligt
hehe.

Du kunne jo måske overveje det samme du har helt sikkert erfaringen til det
vil jeg mene !

M.v.h.

Lasse Madsen

Re: Uddannelse ??
On Wed, 5 Jan 2005 15:48:43 +0100, "Lasse Madsen"

Hmmm, hvad ved du om det... Jeg ser det som en kraftig provokation at
du mener du har "5 års C erfaring" og ikke kan lære noget på en videre
udannelse!?

Stor respekt for det du har opnået indtil nu, men den der var godt nok
for styg.

/Thomas

Site Timeline