Tyverialrm til en scooter

Nu er jeg på min 4 sccooter, de forrige blev stjålet, er der nogen der har
en god idé til en alarm?
Scooteren står en ½ meter fra mit vindue og er låst til et jerngelænder. Jeg
har derfor mulihed for at
føre en ledning hen til scotteren når den er parkeret (Det er bare en
strøtanke)
Nogle Ideer ?

Mvh
Allan

Re: Tyverialrm til en scooter
On Mon, 31 Oct 2005 06:02:09 +0100, "allan" <allan@FJERN

Der er jo flere muligheder, her er et link til en skivebremselås med
alarm:
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI20%962100&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg10%218

Du kan også få en alarm, de fåes med fjernbetjening/ fjernstart.

Vh.

Re: Tyverialrm til en scooter

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI20%962100&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg10%218
Ja øhe men eftersom dette er elektronik gruppen ku det være at jeg ville
varme min
loddekolbe op her i de mørke efterårsaftner
mvh
Allan

Re: Tyverialrm til en scooter
Hej Allan....

Du kan ikke sikre dig 100%, uanset hvad du gF8%r. Jeg ville nok vE6%lge
et robust kE6%delE5%s som forbindes til "et eller andet".

der udover ville jeg kF8%be et GPS-sporingssystem. Det lyder vildt dyrt
og avanceret. Men sandheden er at man kan fE5% systemer der er pE5%
stF8%rrelse med en pakke cigaretter som man stopper et sim-kort ind i.
Ved tyveri ringer man "dyret" op og tilbage SMSE9%r apparatet
lE6%ngdegrad og breddegrad. Man gE5%r sE5% ind pE5% Map-quest (en slags
Krak kort.) Taster disse vE6%rdier ind.....Og vupti fE5%r du possitionen
angivet med en rF8%d prik pE5% husnummer niveau.

Priserne stater ved ca 3000.

Det kunne mE5%ske vE6%re at tyven mE5%ske havde andre ting stE5%ende som
Politiet gerne ville undersF8%ge.

Man bruger det samme system i entrepenF8%rmaskiner, kompressorer, biler,
bE5%de, overvE5%gning af ens egenbil, sE5% man kan se hvor den har vE6%ret
og hvor stE6%rkt den har kF8%rt. Det er i hvert fald salgssloganet hos de
Amerikanske butikker der sE6%lger dem...;-))

.2E%.Larsh

Re: Tyverialrm til en scooter

Link?`

Hvor finder man den slags henne?

--
Anders W. B.
2. års Elektronik fagtekniker lærling

ville ønske jeg havde sådan en fætter, har lige mistet min scooter :-( vil
os gerne se et link for når en er købt så burde man jo ku ha den i mange
år..

klaus

Re: Tyverialrm til en scooter
Radioamatører bruger det, se aprsgruppen.dk, kan laves for under en 1000,-
mvh Erik

Re: Tyverialrm til en scooter
Hej..

Jeg kan ikke lige finde de link, men her er nogle at starte pE5%. Jeg
ved at der ogsE5% herhjemme er firmaer. Jeg mener at et af dem hed
Dantrack...eller noget i den stil.

Ellers prF8%v med google....

http://shop.crimecode.com
http://www.wherifywireless.com/univLoc.asp
http://www.traveleyes.com /

.2E%..Lars
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd3D%1&item3D%4555 =
281275&category3D%6755

Re: Tyverialrm til en scooter

Alle de priser jeg har set starter i et noget niveau (5000 og opefter), så
hvis du har nogle referencer eller links til firmaer/produkter i
3000-kroners prisklassen vil jeg meeeget gerne kigge med..!

/claus

Re: Tyverialrm til en scooter

Ja, et diagram kan jeg ikke lige stange ud, men en ide kunne være en alm.
220 volt ledning i forbindelse med en mekanisk sikring. Ledningen går ud fra
huset, rundt i baghjulet og ind i huset igen.
I den ene ende af ledningen sætter du en modstand og i den anden ende et
kredsløb, der giver alarm hvis modstanden ændres for meget.
Vupti, uanset om tyvene kortslutter eller bryder ledningen går alarmen :o)

Mvh
Morten

Re: Tyverialrm til en scooter

Lol
Du kunne jo også bare tage Mortens 220 volt ledning og så proppe den ene
ende i stikkontakten og sætte den anden ende i en standerlampe.
Når så lyset går ud, skal du ud med køllen!

M.v.h.
Jonas

Site Timeline