Type K thermokobler. Hvor og hvordan.

Hvor hitter jeg en type K termokobler i et ret tyndt rustfrit hus, der kan
tåle at være permanent installeret i en udstødningskanal?
RS synes ikke lige at have nogen der kan køre i det område....Ellers er jeg
måske en klovn til at søge :-(

Nogen der har prøvet at bruge AD595 og har erfaringer med den? Bla. hvor
præcist er den egentlig?
De lover jo at den er mere eller mindre plugnplay, men er den nu også det?

Da jeg ikke sådan "bare lige" kan kalibrere den i 7-800 gradrs afdelingen,
så regner jeg med at gøre som følger:

Finde en ANSI eller DIN udgave af TYPE K termokobleren. AD595 databladet
siger at disse er ens i karakteristikken.
http://www.analog.com/UploadedFiles/Data_Sheets/421725987AD594_5_c.pdf

Stole relativt blindt på at AD595 kommer ud med 10mV/gradC

Fikse et LED voltmeter med ICL7107 og bruge mit halvdyre multimeter til at
kalibrere den så den viser 0-1000 i området 0-10volt.

Er det dømt til at gå helt helt galt??
Nogen der har prøvet noget lign.?

Mvh
Henrik

Re: Type K thermokobler. Hvor og hvordan.
Hej Henrik....

jeg

Varenummer 228-7451 har tidligere været brugt til "noget der ligner" ;o)

Den er Plug & Play, og meget nem at få til at virke, jeg bruger 8 stk. i en
opstilling jeg byggede for ca. 3 år siden....

Jeg kan hjælpe.....
Der er desværre bare langt fra Herning til Hellerup....

Ja........ Jeg har kalibreret mindst 20 setup, bestående af ICP-DAS, Nudam
eller Datexel målemoduler, alle kombineret med K, J eller T
termoelementer.... Hvis du laver en lineær korrektion, får du typisk en
hældningskoefficient på 0,98 --> 0,995, dvs. at udlæsningen, (hvis du
offsetkorrigerer ved stuetemperatur) er op til 2% mindre end du tror.......
Det vil jeg gætte på, at du kan leve med ;o)

Jeg kan selvfølgeligt ikke vide, om din hardware (Målekort, multimeter,
indsprøjtningsanlæg osv.) måler forfærdeligt, men det andre setup's virker
rimeligt fornuftigt.....

Mvh. Mikael Kristiansen

Re: Type K thermokobler. Hvor og hvordan.
On Mon, 9 Feb 2004 20:50:22 +0100, "Henrik Mortensen"

Har i en årrække brugt AD595 til fysik/kemi måleudstyr.
Er relativt dyre men har fungeret fint.
Pas endlig på med forbindelserne fra thermføleren til AD595, de skal
føres frem i de rigtige ledninger og stik og kun loddes på AD595.
Jeg har brugt en kompenseret kalibrator og tabelopslag til
kalibrering.

Mv.h.
Niels Mortensen

Site Timeline