Tykke AA-Celler ???

Hej folkens, har sprættet en død batteripakke op til en håndholdt computer,
den skal ha nye batterier.

Der sidder 2 AA-celler i pakken foruden en thermosikring og lidt andet godt.
Det er industrityper (flad pluspol) med punktsvejste flige. intet specielt
her. problemet ligger i deres størrelse ! - jeg vílle gerne ha batteripakken
samlet pænt igen, og da yderste lag er noget flex bliver det noget juks,
hvis cellerne ikke passer.

Mine 2 celler her er: Længde: 48 mm, diameter 16,5 mm (!!!)

"normale" celler er 48x14 !

Hvor får jeg fat i disse bizarre celler i NiMH ? Så høj kapacitet som
muligt, selvf.

Jeg har tjekket hos de gængse, batterier.dk, farnell, radioparts osv.

Lad mig høre fra jer !

// Per

Re: Tykke AA-Celler ???

Størrelsen hedder enten "A" eller "AU".

http://www.elv.de - de har panasonic og sanyo, begge højkvalitetsceller og
er ikke dyre i porto. Målene er hhv. 16,7x49 (Sanyo) samt 17x50 (Panasonic)
(spørgsmålet om hvordan målene er opgivet, de kan meget vel være præcis
samme størrelse.)

Så er der Conrad, der har jeg ikke tjekket, men det skulle undre mig om de
ikke også har.
Find bestillingsnummer på http://www.conrad.de og bestil via conrad.com, du
kan nemlig ikke betale med visa på deres tyske side og deres internationale
har ikke alle varenumrene i deres database - men bare rolig, batterierne
skal nok dukke op alligevel, det er lykkedes hver gang for mig :o)

Og ellers er der Brinck og Aage Nielsens Eft. i kbh. Hvis de ikke har hjemme
burde de i hvert fald kunne skaffe hvis du ikke er frisk på postordre.

http://www.aanielsen.dk /
http://www.brinck.dk

Hermed gjort.

Mvh
Morten

Re: Tykke AA-Celler ???

Dine batterier er størrelse "A". Prøv hos batterier.dk igen, og spørg om
de ikke vil sælge dig 2 stk. Panasonic HHR210A celler. NiMH, 2200mAh.
AC-TEC har dem i kataloget, og da AC-TEC er firmaet bag batterier.dk kan
det sikkert lade sig gøre. Regn med ca. kr. 40 plus moms pr. celle.
Du kan specificere hvordan loddefligene skal sidde, hver sin vej eller
samme vej.

/Bo.

Re: Tykke AA-Celler ???

Så mål lige tykkelsen på et normalt AA-batteri...

Og tag et kig på Sanyo's "AU"-størrelse batteri på elv.de. Kapacitet: 2700
mAh. Du finder ingen normale størrelse AA på 2700 mAh...
"HR-AU-1Z" eller " HR-AA-1Z"

Mvh
Morten

Re: Tykke AA-Celler ???

Hvorfor skulle jeg måle diameter på en AA celle?

Det ved jeg ikke noget om, har jeg påstået noget i den retning?

Er problemet, at du så dobbelt da du læste denne linje:

/Bo.

Re: Tykke AA-Celler ???

Ups :o)
Beklager.

Mvh
Morten

Re: Tykke AA-Celler ???

computer,
Hej, tak for de mange forslag !

Jeg har med nød og næppe bestilt 2 celler hos ELV (Jeg kan ikke tysk, så det
var gætteri det meste :-)

Jeg skal nok melde tilbage med hvordan og hvorledes de passer.

// Per

Re: Tykke AA-Celler ???
HEJ

Det er vist sådan nogle celler vi bruger til modelfly. :O)
Dem kan du få her http://www.el-fly.dk/start.htm og så vælg batterier i
menuen
De har også det flex du skal bruge når du skal ha pakken til at se pæn ud
igen

Hilsen B.Agerholm