TV med "sjove" grønne striber.

Mit 32" Widescreen Philips fjernsyn er indenfor det seneste ½ års tid
(måske tidligere, men jeg har ikke lagt mærke til det før nu) begyndt at
få sig nogle temmelig irriterende grønne striber, og et grønt skær over
skærmen, når det har været tændt et par minutter. Udover det, så er det
lige somom man kører et godt slidt VHS bånd-optagelse af ingeting, men
med den velkendte analoge støj, på hele billedet.

Det er langsomt blevet værre og værre, til at starte med da jeg opdagede
det, der var stregerne/skæret næsten helt utydelige, men det er det som
man kan se ikke mere. :-(

Electric City hvor jeg har købt TVet for små 2 år siden, vil ikke fixe
det, uden at skulle have penge for det. De siger at det 2. år, jo kun er
reklemationsret, og den er intet værd, når fejlen ikke har været der fra
starten af! Flot, hvad %&/#%(& kan man så bruge det 2. år til! :-(

Men det jeg så gerne vil høre jer om her, er om I har en ide til hvad
der kan være galt, er det evt. en simpel elektrolyt der skal skiftes
eller noget i den stil, eller er det noget et værksted skal fixe, eller
er det måske noget jeg lige så godt kan opgive at fixe (f.eks. defekt
billedrør)?

Se evt. flg. links.
http://www.elector.dk/TV_fejl_1.jpg
http://www.elector.dk/TV_fejl_2.jpg

Billederne er taget med alt lys slukket i lokalet og på en blank TTV
side, for at have et så sort billede som muligt. Stregerne/støjen er der
konstant, også se-bart når man f.eks. ser en film, så det er ikke kun i
de sorte områder den er gal.

Re: TV med "sjove" grønne striber.

Det er forresten de "vandrette" streger jeg hentyder til. De ovale
inteferens striber er formegentlig pga. mit digitale kameras CCD og
TVets frekvens ikke er helt i sync.

Re: TV med "sjove" grønne striber.

Det første kunne virke som noget interferens af en art.
Det andet er dine tilbageløbsstriber, der kan ses, hvilket tyder på en
defekt i højspændingsdelen.
Altså den del, der styrer tænd og sluk af strålen.
At det er grønt, vil jeg gætte på er en sideeffekt.
Strålen skal jo slukke, før den begynder på næste linie.

Er jeg helt ved siden af?

Re: TV med "sjove" grønne striber.

Dit fjernsyn er ved at dø.

Electric City vil ikke en skid, det er helt normalt, men de _skal_. Det
er en fejl der har været der fra starten af, der er noget der ikke er
korrekt dimensioneret. Hold på din ret, og vift dem evt omkring næsten
med noget forbrugerlovgivning.

Jeg fatter ikke at de er sådan med Philips produkter, da Philips giver 2
års "garanti" til forhandlerne. Vil Electric city ikek som du vil, så
prøv Philips Danmark, de kan msåek henvise til et værksted.

Re: TV med "sjove" grønne striber.

kan det ikke være streger der er forårsaget at uskærmede højtalere ?? der
laver jo også de der gul/grønne striber på fjernsynet ?

MVN

Re: TV med "sjove" grønne striber.

Nej det gør ikke, højttalere laver fejlfarvede plamager.

Re: TV med "sjove" grønne striber.

Standardfejl - defekt billedrør.
99% sikkert.

Du skal holde på din ret. Man må kunne forvente at et TV kan holde i
to år. Tru dem med en sag ved forbruger-etelleandet, Ekstrabladet,
osv.
Øv hvor er det dårligt at det er nødvendigt!

Desværre nok det sidste.

Re: TV med "sjove" grønne striber.

Mange tak for svaren til jer alle sammen, og som Christian skriver her,
så skal man bare holde på.

Jeg snakkede med Philips Danmark, og de syntes da at det lød helt
forkert, så jeg blev henvist til et servicecenter. Så jeg snakkede også
lidt med det servicecenter, og de var da helt enige i, at det skulle da
bare fixes på garantien, det var der da ikke så meget at rafle om. De
ville endda komme og afhente fjernsynet, så det er jo bare helt perfekt,
da et 32" Widescreen fjernsyn jo ikke ligefrem er specielt nemt at bakse
rundt med, og da endnu mindre nemt at få sat ind i en personbil!

Re: TV med "sjove" grønne striber.

næh

Det skal de sådan set også

Re: TV med "sjove" grønne striber.

Jep...

Men kunne man ikke have været bange for electric city har parrellel
importeret dem og derfor ville phillips DK ikke have noget med det at gøre ?

Kasper

Re: TV med "sjove" grønne striber.

med
der
billedrør)?
side,
de

Jeg har akkurat samme problem med mit TV, som i øvrigt også er et 32"
Philips widescreen alter.

Det startede med at farverne nogle gange var underlige. Når jeg slukkede

knappen på TV og tændte det igen var det ok.
Men efter et par måneder stod det helt af og skærmen var kun grøn med
vandrette striber.  Ved ikke om det er et kendt fænomen
his Philips, men mit TV er årgang 1998.

2Tal har afhentet TV og skal nu give en pris.