Tv'et sitrer

Hej

Jeg kender ikke så meget til TV elektronik, men håber at finde et svar her:

Mit TV gik pludselig ud og sitrede, ja det lød som om at den slog gnister. Jeg prøvede at tænde igen 5 minutter efter, men det var det samme, en kort omgang sitren og så død. Jeg har erklæret TV'et for dødt kl 20.05. :o(

Men hvad kan der være galt med det ?

mvh elvis

Reply to
:o)

":o)" skriver:

Dårlig lodning der slap helt....

Hvilket tv ?

det er Modelbane Europas hjemmeside

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@post6.tele.dk...

gnister.

kort

Hej hej

Det var hurtigt :o)

Det er et Schneider

mvh elvis

Reply to
:o)

":o)" skrev i en meddelelse news:bjqg5e$5l$ snipped-for-privacy@sunsite.dk...

Model EURO 70222 28" Det var billigt, men har holdt utrolig længe.

Reply to
:o)

":o)" skriver:

Hmm, de har vel kun produceret en 100-150 forskellige modeller i løbet af årene. Jeg er ikke synsk, fortæl lidt mere.

Kuren kan være af med bagpladen og efterlod alle mekanisk store komponenter. Tjek HOT'en (største transistor du kan finde på en køøleplade ved siden af højspændingstransformatoren) er den kortsluttet ?

det er Modelbane Europas hjemmeside

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@post6.tele.dk...

Jeg prøver lige at lodde efter. Hvor lang tid skal tv'et stå uden strøm, før jeg må gøre dette ?

mvh elvis

Reply to
:o)

Når det er den model tror jeg mere på en utæt linietrafo. DVS gnistoverslag fra trafoen og til stel eller dens egen ferritkerne.Det koster enten en ny trafo eller også må man prøve at isolere brudstedet. Envidere kan man frygte at gnisterne har forårsaget skade på diverse andet elektronik.Det er ihvertfald ofte set før. VH Lars Arup ":o)" skrev i en meddelelse news:bjqifq$bc2$ snipped-for-privacy@sunsite.dk...

Reply to
Lars Arup