TV der ikke vil tænde

Jeg har et tv der godt vil tænde (lys i power indikatoren) men efter 5
sekunder kommer der en hylelyd og nogle smæld og så slukker apparatet igen.
Der kommer aldrig højspænding på apparatet. Kan det være en limietransistor
der kortslutter så switch mode power supplyen slår fra ? Nu er jeg ikke
radio/TV smed så mit kendskab til tv er begrænset....men jeg mener at huske
at liniesignalet ledes til en linietransistor og derfra til en
højspændingstrafo....i gamle apparater også til en tripler. Har jeg ret ?Er
en linietransistor stået af vil der vil ikke kunne dannes højspænding ?
Er der andre fejlmuligheder (Her taler vi på blokniveau da I jo ikke har et
diagram)?

Re: TV der ikke vil tænde
Hej!

Vi har heller ikke et _modelnavn_ eller en _type_ på apparatet...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: TV der ikke vil tænde

Sony Wega 26" med trinitron billedrør.

Re: TV der ikke vil tænde
Hej!

Der haves stadig ikke typen. KVxxxxx....

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: TV der ikke vil tænde

Døde lytter eller hsp transistor.

Re: TV der ikke vil tænde

igen.
Ah døde lytter havde jeg ikke lige tænkt på men sådan nogle kan jo
selvfølgelig også kortslutte...tak

Re: TV der ikke vil tænde

En død diode på sekundærsiden af switchmoden kan lave samme nummer. Det
der hyler er switchmoden der forsøger at pumpe strøm igennem.