"Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt

 aktuator der styrer roret.

Den orginale aktuator er hundedyr og jeg har i forvejen nogle fine linak ak

24v i stedet.

Som jeg lige umiddelbart ser det burde jeg bare kunne forbinde hver side af

ia modstande self.

Mvh

Kenny

Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt

Hej Kenny

Hvad er der sket med den orginale aktuator?

/Glenn

Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt

han havde haft problemer med den, hvad kan jeg ikke huske.

Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt

www.marinemegastore.com
eller
www.marinesuperstore.com

Det er priser langt under de ublu priser i DK.

--
Ha' en go' dag

Venlig hilsen
Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt

uden aktuator.

Mvh. Uffe Ravn

Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt

 > uden aktuator.
 >
 > Mvh. Uffe Ravn

display fra england. men aktuatoren til roret ville komme op i ca. 8500,

Jeg har pt en kina aktuator der styrer fint i roligt vejr og for motor,

bygget noget lign, kompas og gps enhederne koster ikke meget. Jeg har i

pumper, temp, vind/vejr, forbrug/ladning, webserver alarm m.m. med plads

computere.

Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt
Kenny Thiemer har bragt dette til verden:

Ha' en go' dag

Venlig hilsen
Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 2 4 volt

forslaget alligevel.

Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt

Karl Erik.

Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt

(lavohmsmodstand) og opamp, men det blev aldrig godt.

mvh

kenny

Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt

Mit panel lader optimalt med max. 4 Amp.

Karl Erik.

Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt

http://www.ebay.com/itm/DC-5-40V-0-100A-Volt-Amp-Ah-Power-Combo-Meter-Charge-Discharge-Battery-Monitor-/171209640067?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27dce3c883

eller lidt, og det tager ikke hensyn til peukert effekten, men det giver

da jeg skulle finde mig en hobby efter jeg blev syg af en

bygge selv.

mvh Kenny
Horsens

Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt
Den 06-01-2014 14:28, Kenny Thiemer skrev:

Men der bruges HALL-elementer:
http://techmind.dk/arduino-singleboard/str%C3%B8m-maling-med-arduino/

Karl Erik.

Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt

Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt

Mvh. Uffe Ravn

Re: "Tuning" af autopilot til båd 12 - 24 volt

Det her ser ikke dumt ud.

http://themarineinstallersrant.blogspot.dk/2013/12/the-arduino-autopilot-that-jack-built.html

mvh

Kenny