tunermoduler

hej folkens.

jeg har nu fumlet et stykke tid med et lille projekt. til det skal jeg bruge
et tunermodul af en art (FM 88.0 - 108.0 MHz eller der omkring).

har efterhånden fundet et par stykker fra philips men de er ikke meget for
at levere info eller pris på dem.

f.eks
UR1316, FM1236
eller noget baseret på deres TEA5757 (den kan sagtens købes for 50kr hos RS,
med jeg kan ikke finde alle de specielle spoler der skal anvendes).

er der nogen der kan hjælpe?

 - patrick

Re: tunermoduler
Hej Patrick

bruge

Har du prøvet det danske firma http://www.larsholt.com/products_tuners.htm

Mvh Max

Re: tunermoduler

typisk - lige for næsen af mig. Tak Max.

 - patrick

Re: tunermoduler, radioforsats, analog FM

Hej Patrick

Kig i trE5%den:

Hvordan laver jeg en radio?:
http://cph.ing.dk/konf/root/elektronik/html/2886.all.html#2887

F.eks. pE5%:

Dette er, med min erfaring, den bedste FM-modtager der kan laves. God20%
demodulator, Gode MF-transistorer.... Kan man bare lave en indkapslet20%
PIC 16F877A til styring og intelligent RDS modtagelse/valg/LCD sE5%...20%
Faktisk burde man anvende to modtagere/antenner til spatial antenne20%
diversity:

A high-performance FM receiver for audio and digital applicatons, Wayne20%
C. Ryder, RF Design, Oct 1, 2000:
http://rfdesign.com/ar/radio_highperformance_fm_receiver /

eller denne:

Digital FM modtager (SDR - software defined radio), (DSP radio):

11.06.02, Is That a Symphony I Hear? Motorola's New DSP-Based Receiver20%
Core Could Be Music to Broadcasters' Ears:20%
http://www.rwonline.com/reference-room/skippizzi-bigpict/04_rwf_pizzi_nov =
_6.shtml20%
Citat: ".... The value of the Symphony design will be most noticeable to =

users in terms of audio performance. For example, the FM stereo decoder20%
on the 56300 baseband chip can provide better stereo separation and20%
signal-to-noise ratios than typical conventional receivers without20%
significantly increasing manufacturing cost..."

1992, Intended for multi-antenna FM car radio reception (antenna20%
diversity system), the TEA6101/T selects the most favourable signal from =

one of up to four antennae20%
http://www-us.semiconductors.philips.com/pip/TEA6101.html

--

FM Receivers: