TTL->RS232

Jeg skal lave to linkkabler (TTL->RS232 og den anden vej) til hhv. HP-48G og
TI-83 lommeregnerne.
Lommeregnerne anvender TTL og computerens  com port +/-12V niveauer. Der
skal derfor koverteres. Der er jo ikke mulighed for at konvertere
umiddelbart med en IC da der ingen forsyningsspænding er tilgængeligt. Hvad
gør man ?

Re: TTL->RS232

Man clamper med en zenerdiode på vej til TTL og gør ingen ting den anden
vej, det plejer at virke:)

Re: TTL->RS232

Man starter med at stille sit ur, så det ikke er dage foran den reelle tid!
;o)

Mvh
Morten

Re: TTL->RS232

-sikkert een, der glæder sig MEGET til Jul :-))

Bo //

Re: TTL->RS232

Så må man da håbe han også har husket at stille familiens ure :D

Mvh
Morten

Re: TTL->RS232
Altid godt at være forud for sin tid jo :)

Re: TTL->RS232

Nej, hvis du ikek stiller din dato, risikerer du at blive totalt
ignoreret, da du så opfører dig som en der vil have sine indlæg til at
ligge øverst.

Re: TTL->RS232
Det er ikke nødvendig at konventer spændingen i et linkkabel mellem PC
og HP-48G.
Se evt:
http://www.geocities.com/hpcables/hpcables.htm#sec3.2

For TI-83 se evt:
http://ti83khdv.online.fr/index.php?load=cables

Re: TTL->RS232
Hej Jan,

Man kan nu godt trække strøm til fx. en MAXxxx(x) fra serielporten, men det
kan laves ganske velfungerende med et par transistorer som "level-
translators".

--
Venlig hilsen,
Søren

Man kan måske trække strøm nok.
Det er ikke garanteret.

Sagt af en der nu har 1 RS232 port mindre på den stationære :-(
Kort sagt, det er ikke sikkert porten kan holde til det.

--
mvh Uffe

Re: TTL->RS232
Hej Uffe,

Jeg fristes til at sige enten "sludder" eller "du har s'gu nok forbundet
noget helt i skoven" ;)

RS232 (eller rettere EIA/TIA-232) er kortslutningssikker pr. definition.
Måske kan der ikke trækkes strøm nok (det tvivler jeg dog på), men så vil
den bare ikke fungere.

Du brugte vel mere end en linje at trække strømmen fra ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Det er korrekt antaget.
Jeg brugte også dioder, for at forhindre røgen i at slippe ud.
De virkede kun delvis.
Der var ingen synlig røg, men skidtet virkede ikke efterfølgende :-(

Godt der var 2 x RS232 på det bundkort ;-)

Moralen må være denne:
Udelad dioderne, så kan det i det mindste ses!

--
mvh Uffe

Site Timeline