TTL/CMOS ic tester "device".

Hej,

Jeg vil høre om der findes en et device, hvor man kan teste div. logik
kredse TTL/CMOS, på en nem måde.

Jeg forestiller mig en ting man kan klemme ned over kredsen mens den sidder
på printet som skaber kontakt til benene, sat til en pc, hvor man vælger
hvilke kreds der er tale om, som så sender signaler ud til kredsen og får
signal tilbage og verificerer at det stemmer overens med hvad den burde ?
Findes det ? hvor, gerne som "gør-det-selv" ?

Pft.

Ander

Re: TTL/CMOS ic tester "device".

sidder

Nej, du skal have chippen ud af kredsløbet og i testeren.
Du kan se en her: http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/1348.htm
Men prisen er ikke just til hobbybrug.

Der findes selvfølgelig logikprober som kan vise høj/lav og puls, når
chippen sidder i kredsløbet.

Re: TTL/CMOS ic tester "device".

Hvorfor egentlig ? Der bør vel ikke kunne ske det store ved at have +5v på
en ttl kreds, mens den sidder på et print, og give den lidt logik ?

Ja, meget over målet - har set dem. Jeg har fundet ud af elektor har lavet
noget i 1998 - men jeg kender ikke omfanget.... noget der har skiven, og vil
sende mig artiklen ?

Ja, men det er ikke helt nok. Desværre.

Anders

Re: TTL/CMOS ic tester "device".

For at styre indgange på chippen, skal du overstyre andre udgange (som
faktisk kan være udgange på samme chip), det vil virke i nogle tilfælde, men
ikke alle.

vil

Den er noget i samme stil som elfa's, den kan bare kun klare 74xx og 40xx
chips. Den er beskrevet i 3/98 og 4/98.

Re: TTL/CMOS ic tester "device".

Det kan jeg godt se, der faldt 5 øren - tak.

Har du dem elektronisk (du må meget gerne mailme dem) ?

Anders

Re: TTL/CMOS ic tester "device".

Nu foretrækker jeg ikke at overtræde copyright bestemmelser i nyhedsgrupper,
så det vil jeg ikke.

Re: TTL/CMOS ic tester "device".

Fair nok, det havde jeg ikke tænkt på der var på.

Hvor stort er omfanget af konstruktionen ?

Anders

Re: TTL/CMOS ic tester "device".

Sådan cirka:
80C535, 27C512, 2*Z80PIO, GAL, MAX232, LM324, 74HC573, LCD display,
derudover en del transistorer, modstande og lidt andet løst.

Re: TTL/CMOS ic tester "device".

Hmm... voldsomt....

Takker :)

Re: TTL/CMOS ic tester "device".

får
?
Eg har ein (to :-) ) slike kliyper, av fabrikatet TRENDER.
Dei er begrensa til 16 pins kretser. Du plugger inn ein refferansekrets som
arbeider "parallelt med den kretsen som står i printet.

Eg "sel den billig", eller rettare, eg ønsker å byta den bort i eitkvart
"rarat".

HM

Re: TTL/CMOS ic tester "device".

sidder

-ja, ELNEC har en generisk programmer, der kan skrive stort set alle kredse,
og som kan tage et sæt testvektorer til "alt" (incl 74... kredse) og finde
u' a' om "den" virker