Trykmåler

Findes der en simpel/billig måde at få målt tryk på? Ville gerne kunne logge
trykdata på en RS232 port. Noget i stil med dette byggesæt:
http://quozl.netrek.org/ts/#schematic Hvor man kan logge temperatur data
til en seriel port.

Allan S. Kristiansen

http://www.emme.dk/hvader.html vil du vide hvad en Weblog er?
http://www.hullet-valby.dk/allan-2.php Hvis du vil vide hvor koldt mit øl er

Re: Trykmåler

Ikke rigtigt

Tryk som lufttryk til en vejrstation, elelr som 0,25 bar i et rør eller
????

Re: Trykmåler

Det er til et aircondiotions anlæg, hvor jeg vil måle forskellige steder i
systemet
Mvh
Allan

Re: Trykmåler

Her er lidt forskellige følere. Og man kan få samples!  :-)
http://www.freescale.com/webapp/sps/site/overview.jsp?nodeId01%12699036
Men der skal selvfølgelig noget mere til, A/D og serielconverter osv, nok
nemmest med en lille uC med indbygget A/D og UART.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Trykmåler

Så er du reelt ikke interesseret i at måle det absolutte tryk, men
differensen mellem trykket inde i røret og udenfor. Ellers måler du
Voldborg trykket med.

Jeg har en kasse differentielle lavtryks transducere stående. Men der
skal jo noget forstærker ADC og kommunikation til.

Bo //

Re: Trykmåler

Ja A/D converetere kan jeg jo godt selv lave. så jeg vil da være meget
interesseret i nogle af dine tranducere. Vi kan jo maile videre om prisen..

mvh
Allan

Re: Trykmåler

Det kunne sikkert løse med sådan en til USB-porten
http://www.shop.microtec.dk/index.html?lang=en-us&target=p46.html

Re: Trykmåler
Kig evt. på www.ifm-electronic.dk

/Claus