"Trykfølsom kontakt" ?

Muligvis ikke det korrekte udtryk for de kontakttyper jeg tænker på.
Kontakterne, som benyttes meget på frontpaneler til at betjene diverse
udstyr, er helt flade og udlagt som trykt kredsløb.

Mit spørgsmål her er, i.f.m. reparation af et digitalt kompas til en lystbåd
med betjening via fire "trykfølsomme kontakter" på forpladen, om disse
kontakter er rent mekaniske kontakter ?  Eller er der halvlederkomponenter
eller andet (kondensator virkning?) i disse kontakttyper?

Når jeg følger printbanerne (fladkabel) ud til kontakterne og ohmer, er der
ingen gennemgang til nogen af de fire kontakter, når jeg trykker på
knapperne.  Instrumentet har været udsat for regnvand.  Hvis vand er
problemet er der så nogen måde at udbedre fejlen på ??  (det er nok ikke
muligt at købe reservedele til dette 20 år gammelt instrument - et CETREK
555 kompas repeater).

Venlig hilsen, Frank.

Re: "Trykfølsom kontakt" ?

Hej,

Post et billede af det..

det kan være dine kontakter sidder i en matrix...

Kasper

Re: "Trykfølsom kontakt" ?

Hej Kasper. Jeg ville fra starten poste et billed af kontakterne, men kunne
ikke finde en gruppe til formålet mere (TDC-kunde).  Kan du foreslå en
gruppe ?

v.h. Frank

Re: "Trykfølsom kontakt" ?
Hej Frank,

Du kan evt. maile dem til mig, så kan jeg lægge dem så de er
tilgængelige for alle.

--
Mvh. Jonas Jalling

Site Timeline