Trinløs VCA eller justerbar oscilator

Hej d.t.elektronik

Jeg kommer til at have lidt kyndig vejledning.

Er det mig der er en abe til at bladre i RS katalog og Google ? eller
hvad overser jeg ?

justering af gain er vigtig her, men det er en del af et feedback

mange har en justerbar frekvens men ikke amplitude.

kedelig :-) men det korte af det lang er jeg har brug for at regulere

/Jan Rasmussen.

Re: Trinløs VCA eller justerbar oscilator
Hej

du snakke om steps?

f.eks analog
http://www.analog.com/media/en/technical-documentation/data-sheets/SSM2018.pdf

http://www.sonicimagerylabs.com/products/product_images_docs/AppNotes/312A_VCA_EGC_AppNote15_RevA.pdf

Re: Trinløs VCA eller justerbar oscilator

F.eks. denne: http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm4952.pdf

Jeg kan ikke helt finde en tilsvarende graf for SSM2018 som for LM4952,

/Jan

Re: Trinløs VCA eller justerbar oscilator
Jan Rasmussen skriver:

Texas VCA 810?

Re: Trinløs VCA eller justerbar oscilator

http://www.ti.com/lit/ds/symlink/vca810.pdf som jeg finder beroligende

Tak, det er helt klart min google-fu der har svigtet.

/Jan

Re: Trinløs VCA eller justerbar oscilator
Den tirsdag den 11. august 2015 kl. 21.32.00 UTC+2 skrev Jan Rasmussen:

s at

r der jo ingen grund til at over-engineer'e... ;-)
fx: http://www.maximintegrated.com/en/products/analog/data-converters/digit
al-potentiometers.html

/A

Re: Trinløs VCA eller justerbar oscilator

Tak for indputtet, jeg forsker videre :-)

/Jan

Re: Trinløs VCA eller justerbar oscilator

teps at

k, er der jo ingen grund til at over-engineer'e... ;-)
igital-potentiometers.html

kredse

Hvis du har feedback (til at kompensere ulineariteten) kommer man faktisk o

/A

Re: Trinløs VCA eller justerbar oscilator

s at

ps.

Jan.

I utgangspunktet er dette en motstand som man regulerer med en spenning. Je
g har laget 100 vis av dette.
Med hilsen
Arne Offenberg

r +2k