Trigning af 555??

Jeg har brug for et godt råd til at kunne retrigge en 555 monostabil.
Jeg har fulgr flere forskelleige application, men uden held.
Jeg skal altså kunne trigge før perioden er udløbet uden afbrydelse. (Der
findes ellers et hav af forskellige application men ingen der opfylde mit
ønske.)

På forhånd tak for svaret.

Børge

Re: Trigning af 555??

Hej Børge

Her er en der laver kunster:

http://www.siliconchip.com.au/cms/A_105678/article.html
http://us1.webpublications.com.au/static/images/articles/i1056/105678_2mg.jpg

"Retriggering is made possible by transistor Q2, which acts to rapidly
discharge the 10mF timing capacitor should a pulse arrive when the timer
is already running. This means that once triggered, IC3’s output will
remain high as long as additional trigger pulses are received within its
set timing period."

--
Hilsen Mikkel Lund