Trigger hold-off på oscilloskop

Hej,

jeg kan ikke helt regne ud om jeg kan benytte trigger hold-off
funktionen på mit skop til følgende, så kan en af jer venligst
kommentere?

Jeg har et gentagende firkantsignal, med 99 pulser af 2.5ms og en puls
af 7.5ms. Kan jeg fange den lange puls på en snedig måde?

Jeg sidder med et Tek TDS-210 hvis det er en hjælp.

På forhånd tak.

Mvh Jonas

Re: Trigger hold-off på oscilloskop

Det er muligt, at du med lidt tålmodighed kan bruge trigger hold-off,
men det er nok besværligt. Med mindre scopet er meget digitalt. Så kan
du indtaste hold-off værdien.

Virker det ikke, så laver du et eksternt RC-led, der IKKE når at lade op
på 2.5ms -det, der kommer ud af det, sender du til kanal-2 på scopet.
Trigger du på det, vil din 7.5ms puls rage lidt højere op. På kanal-1
ser du naturligvis det, du gerne vil.

Jeg er så heldig at jeg kan fortælle mit scope, at det kun må trigge,
hvis signalet har en vis minimums bredde. Hvis afstanden mellem trigger
opgående og nedadgående er mindre end xxx, så er det en glitch, der skal
ignoreres. Omvendt kan jeg vælge: hvis der er noget, der er smallere end
yyy, så trig på det.

Bo //

Re: Trigger hold-off på oscilloskop

Hej Bo, glimrende ide - den bruger jeg!

Jeg har kig på et scope fra Agilent der, blandt en masse andre
funktioner, kan netop det ... nu skal jeg bare lige have en undskyldning
for rent faktisk at købe det :)

Mvh Jonas

Re: Trigger hold-off på oscilloskop

Min erfaring er at der er stor forskel på betjeningen af et agilent og
et Tek scope. Lidt lige som der er forskel på et Nikon og et canon
kamera. Nogle ting skal man finde i dybe under-meny'er

Bo //

Re: Trigger hold-off på oscilloskop

ja pest eller kolera, har skiftet mit nikon ud med et canon eos 550. Det
blev jeg ikke klogere af gggg. men lækkert spejlrefleks er det nu.

mvh Erik

Site Timeline