Trigger af skop på lange perioder - Page 2

Re: Trigger af skop på lange perioder

Det var det svar jeg var ude efter.
Denne holdoff, bliver den så nulstillet hvis der kommer en ny "trigger"
indenfor holdoff perioden ? sådan at der kun, hvis der har været ro i
hele holdoff perioden, kan trigges på en flanke ?

Nej, jeg er heller ikke stødt på noget med det navn. Den har dog 3
indstillinger til trigger: fast, der blot trigger hurtigst muligt.
Filter, der afviser lidt "støj" og adjust hvor mængden er "støj" er
justerbart. Om det i praksisk er implementeret som en holdoff ved jeg
ikke helt, men jeg må lave nogle systematiske test for at se hvordan den
opfører sig.

Mvh Per Hansen

Re: Trigger af skop på lange perioder

Nej, den trigger og derefter er den "blind" i holdoff tiden.

Nej, adjust er netop "holdoff"
http://www.bitscope.com/software/dso/guide/1.3/?p=7#filter

Re: Trigger af skop på lange perioder

Jeg må nok hellere se og få læst manualen rigtigt igennem :)
Tak for udpegningen.

Mvh Per Hansen

Re: Trigger af skop på lange perioder

Klaus D. Mikkelsen har allerede svaret på holdoff-funktionen, så måske
virker det i dit tilfælde at bruge 'adjust' - hvis tidsperioden, som du kan
vælge, er passende for dit signal. Du skriver ikke noget om
hastigheden/frekvensen/tidslængden på dine pulser.

Filtermulighederne er blot et lavpasfilter til at fjerne højfrekvent støj i
triggersignalet. Hvis triggeren er meget hurtig, vil man ofte opleve et
ustabilt billede.

Jeg har ofte oplevet, at f.eks. et 200 MHz analogt skop tilsyneladende
virker mere ustabilt og nervøst i triggeren end f.eks. et 20 MHz skop -
netop fordi triggeren i det hurtige skop går højere op i frekvens og derfor
lettere fanger tilfældig højfrekvent støj. På et 200 MHz skop går triggeren
ofte til over 300 MHz, og det gør skopet lige så nervøs på aftrækkeren
(triggeren) som en lejesoldat på øverste løntrin!

Hilsen Sven

Re: Trigger af skop på lange perioder
r triggeren
kkeren

Kommentaren omkring lejesoldaten er nok noget af det sjoveste jeg
lE6%nge har lE6%st.
Men jeg mE5% give dig ret. Derfor er jeg jeg ogsE5% super glad for mit
20Mhz scope som
nok er 30 E5%r gammelt.

Mvh
Benjamin

PS. Jeg har ogsE5% et BitScope men det er model 320N. Det er helt nyt
(3mE5%neder) men jeg har endnu
ikke modtaget den nye software. I det hele taget fF8%ler jeg at jeg er
jeg blevet rF8%...... af BitScope.
Den model som jeg har modtaget er en ren beta og jeg blev lovet I2C
protocol decoder  og en
masse andet. Intet af det har de leveret. Jeg er yderst skuffet....

Bitscope

Ok :(
Jeg fik version 2.0 med på en CD - det er den eneste version der virker.
Ver 1.3 ligger på deres hjemmeside og kan ikke snakke med skopet.

Men når bare jeg bruger den medfølgende software, så virker det perfekt.
Jeg er godt tilfreds.

Vil det sige du har et skop, men ikke kan bruge det overhovedet ? ..
eller mangler du bare de lovede ekstra funktioner ?

Mvh Per Hansen

bitscope

Jeg prøvede for sjov lige at kiggede nærmere på model 320N. Det er mig
umuligt at finde noget om den på bitscopes hjemmeside. Ej heller på
resten af internettet.
Hvordan har du fundet ud af at det eksisterer ?

Mvh Per Hansen

Site Timeline