Trigger af skop på lange perioder

Det var det svar jeg var ude efter. Denne holdoff, bliver den så nulstillet hvis der kommer en ny "trigger" indenfor holdoff perioden ? sådan at der kun, hvis der har været ro i hele holdoff perioden, kan trigges på en flanke ?

Nej, jeg er heller ikke stødt på noget med det navn. Den har dog 3 indstillinger til trigger: fast, der blot trigger hurtigst muligt. Filter, der afviser lidt "støj" og adjust hvor mængden er "støj" er justerbart. Om det i praksisk er implementeret som en holdoff ved jeg ikke helt, men jeg må lave nogle systematiske test for at se hvordan den opfører sig.

Mvh Per Hansen

Reply to
Per Kofod Hansen

Per Kofod Hansen skriver:

Nej, den trigger og derefter er den "blind" i holdoff tiden.

Nej, adjust er netop "holdoff"

Jeg må nok hellere se og få læst manualen rigtigt igennem :) Tak for udpegningen.

Mvh Per Hansen

Reply to
Per Kofod Hansen

Klaus D. Mikkelsen har allerede svaret på holdoff-funktionen, så måske virker det i dit tilfælde at bruge 'adjust' - hvis tidsperioden, som du kan vælge, er passende for dit signal. Du skriver ikke noget om hastigheden/frekvensen/tidslængden på dine pulser.

Filtermulighederne er blot et lavpasfilter til at fjerne højfrekvent støj i triggersignalet. Hvis triggeren er meget hurtig, vil man ofte opleve et ustabilt billede.

Jeg har ofte oplevet, at f.eks. et 200 MHz analogt skop tilsyneladende virker mere ustabilt og nervøst i triggeren end f.eks. et 20 MHz skop - netop fordi triggeren i det hurtige skop går højere op i frekvens og derfor lettere fanger tilfældig højfrekvent støj. På et 200 MHz skop går triggeren ofte til over 300 MHz, og det gør skopet lige så nervøs på aftrækkeren (triggeren) som en lejesoldat på øverste løntrin!

Hilsen Sven

Reply to
Sven Lundbech

erfor

r triggeren

kkeren

Kommentaren omkring lejesoldaten er nok noget af det sjoveste jeg l=E6nge har l=E6st. Men jeg m=E5 give dig ret. Derfor er jeg jeg ogs=E5 super glad for mit

20Mhz scope som nok er 30 =E5r gammelt.

Mvh Benjamin

PS. Jeg har ogs=E5 et BitScope men det er model 320N. Det er helt nyt (3m=E5neder) men jeg har endnu ikke modtaget den nye software. I det hele taget f=F8ler jeg at jeg er jeg blevet r=F8...... af BitScope. Den model som jeg har modtaget er en ren beta og jeg blev lovet I2C protocol decoder og en masse andet. Intet af det har de leveret. Jeg er yderst skuffet....

Reply to
Benjamin Sølberg

Ok :( Jeg fik version 2.0 med på en CD - det er den eneste version der virker. Ver 1.3 ligger på deres hjemmeside og kan ikke snakke med skopet.

Men når bare jeg bruger den medfølgende software, så virker det perfekt. Jeg er godt tilfreds.

Vil det sige du har et skop, men ikke kan bruge det overhovedet ? .. eller mangler du bare de lovede ekstra funktioner ?

Mvh Per Hansen

Reply to
Per Kofod Hansen

Jeg prøvede for sjov lige at kiggede nærmere på model 320N. Det er mig umuligt at finde noget om den på bitscopes hjemmeside. Ej heller på resten af internettet. Hvordan har du fundet ud af at det eksisterer ?

Mvh Per Hansen

Reply to
Per Kofod Hansen