Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

Hej

Jeg sidder her, 1:30 og tænker på hvordan jeg laver en "få overboen til at holde kæft maskine", er efterhånden godt træt af at høre på dem... og nej det er "tværinge" og det hjælper ikke at snakke med dem...

uheldigvis har vi IKKE fælles HFI, så hvis strømmen skal forsvinde er det "Vej" sikrigen, så det går ikke...

Har over vejet en del ting, men der skulle ikke være nogle der ligger inde med en idee til en ideal overbo noice killer ?

Den trætte, Kasper

Reply to
Repzak

"Repzak" skrev i en meddelelse news:426050ae$0$79466$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Tag en stump spånplade, krydsfiner eller lign. hold den op mod loftet med den ene hånd, mens du tager slagboremaskinen ( uden bor ) I den anden, holder patronen op mod pladen og tryk til ! :-)

/peter

"Repzak" skrev i en meddelelse news:426050ae$0$79466$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Hej. Hvad med at lave en 12-18KHz støjtone (Gerne "cyklende")

- 10-15W, som du sætter mod loftet >Hver< gang overboen skruer højere op, end du kan lide. Ideen er, dels at få ham til at tro at hans anlæg går i selvsving, og dels er en sådan tone utålelig at høre på ud over et øjeblik, og endelig er det svært at bestemme, præcist hvor den kommer fra..

Mvh Torkil

Reply to
Torkil Halvorsen

"Torkil Halvorsen" skrev i en meddelelse news:4260aeb9$0$227$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

at

inde

fra..

Hvis man nu ikke kan høre ret meget over 3 KHz ? Undskyld. - Det er mine ører. Blot for at sige, at ikke nødvendigvis alle kan høre over 15, eller lignende. For mig er det hovedsageligt irriterende med dem, der laver elektroniske alarmer, telefon ringetoner og andet lignende, der er udenfor mit hørbare. For de yngre, ville jeg formode, er det en selvføle, at alle kan høre disse frekvenser, som burde være gennemtrængende, og som så konstruerer udstyret derefter. Brandalarmer, som mange ældre (og andre), gerne vil have opsat, og som sikkerhedseksperter også gerne ser, at man opsætter, ligger som regel for højt, efter min opfattelse. Rigtig mange har høreskader, - måske også overboen ??? :))

Hilsen Erling

Reply to
Erling & Lene Nansen

Har tænkt på det, men har bare ikke en slagboremaskine, har også tænkt på jeg har en "industri" sirene, en af de blå med de røde "skiver" der kører rundt,der kan lave en forfærdlige ballade, men den er ved mine forældre...

Kasper Men jeg skal jo heller ikke vække hele fløjenkun demovenover..hmm

Reply to
Repzak

Bøh,

Erling & Lene Nansen skrev i artiklen ...

til

Som Erling skriver er det nok en god ide at gøre dig nogle tanker om hvor stor en del af lydspektret din ovenbo kan høre. En subwoofer monteret under loftet kan vel bringes til frembringe rumlende og brummende lyde som kan høres - og nok desværre høres andre steder end kun lige hos din ovenbo hvis du ikke er omhyggelig.

Men har du ikke en anden mulighed, f.eks selv at sætte noget musik på der kan sløre ovenboens palaver, og så passende højt at de vil kunne høre det uden at det generer dig ? - Måske har i endda så forskellige musikalske interesser at det virker virkelig irriterende :-D

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Hej

Den med larm, mens de larmer holder ikke...

tror de larmede til ved 2 tiden i går, og min kæreste tog på arbejde klokken

6 i morges, så kan i selv regne ud hvor oplagt man kan være tilen hel dags arbejde (på et sygehus, hvor man SKAL være der)

men har gang i musikken nu, så er der da en chance for at de er naturlige trætte til i aften, desuden var min kæreste lige oppe og vække dem klokken

6:30 i morgen, men mærkeligt nok havde de slået ring klokken fra, så de ved jo der har været noget galt

Kasper

Reply to
Repzak

Repzak skriver:

Man kan få sådan nogle små skumdimser til at proppe i ørene, de kaldes ørepropper. Så er der stille og man kan sove !

De tager bare ikke alt, tro mig, hun havde dem i... !

Kasper

Reply to
Repzak

"Repzak" skrev

Hvad med at flytte langt ud på landet eller købe nogle ørepropper?

Man er da ikke særlig kvik, hvis man kaster sig ud i at bekrige sine naboer, fordi man kan høre dem snakke!

Claus

--
Ting til salg!
Lidt af hvert!

:-) jeg troede du ville have stilhed. Ikke mere larm

Tag et par gode ørepropper, af den slags fra skydebanen, og gem dig under dynen.

"Repzak" skrev i en meddelelse news:4260c0ee$0$79466$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

med

Jeg havde en overgang en nabo som mere eller mindre konstant holdt technofest med hvad der til følger af larm, opkast på trappen osv. Jeg prøvede *alt* incl. en højttaler på loftet + en forstærker + CD afspiller med hhv Me&Mys Dubidub og Gypsy Kings Bamboleo på repeat... intet hjalp..

Selvfølgelig skal der være plads til at spille højt, når man har fest, men det skal sku ikke være hver dag, og man burde da kunne finde ud af at vise hensyn til naboerne..

/peter

Det lyder til at være mere end snak i dette tilfælde.

Havde sådan en overbo ergang der hvor jeg boede før. Efter at have prøvet alt 'blev det ordnet' med en 'fastholdelse' af manden indtil han forstod at vi mente det alvorligt med klagerne til alle instanserne. Men at bruge sådanne nogle metoder ikke min favorit og var absolut den sidste løsning jeg kunne finde på. Men dette er ikke en opfording til andre.

EH

Reply to
Eh-Fniller

Hvad med en "nøgen" højtaler klasket på radiatoreren, hvor du sender en tone gennem?

--
Gert
Reply to

Har engang set i et gl. Hifi blad at man kunne få nogle "højtalere" uden membraner, men med skruehul, så den kunne monteres på en hvilken som helst plade og bruge denne som membran. Ved ikke om noget lign. kan fås idag (jo, SoundBug, men den tror jeg ærlig talt ikke er kraftig nok.). Den ville jo være ideel, for den monterer man så i loftet og giver fuld hammer når overboen ligger godt træt og /han/ gerne vil sove. Det har den fordel, at det er minimalt hvor meget lyden spreder sig ud over hos dig (men du er jo vågen) og overboen som altså gerne vil sove.

Ellers skal man nok til hjemmebyg. En god kraftig jævnstrømsmotor, hvor der på akslen sættes en vinkel, så den kan drive en plade som om pladen var højtalerens membran (i det her tilfælde loftet). Eller også må man igang med at vikle nogle spoler selv. Den ene spole kobles med en bro, så den får "jævnstrøm" (i stedet for magneten). Javist, ingen af delene er hifi og frekvensspektret begrænser sig til bas/mellemtone, men det er vist også ligegyldigt. Til sidst en god kraftig forstærker, der kan klare mosten :D

Af andre sjove ting... Hvis du ved hvor overboen har sit fjernsyn kan du sætte en god kraftig magnet, evt. hjemmeviklet spole/elektromagnet m. vekselstrøm. Når han sidder og ser TV tænder du for spolen :D Men, det bliver nok ved spolen, for permanente magneter skal altså op i voldsom størrelse hvis de skal påvirke et TV der er en meter eller to væk. Har selv en god kraftig magnet (20 * 20 * 10 cm) pillet ud af en harddisk dengang pladerne var 12-14" i diameter. Da jeg har fjernet afskærmningen skal den nogle meter væk fra fjernsynet og vende "rigtigt", ellers opstår der sjove farver :o)

Mvh Morten

Reply to
Morten

Jeg havde samme problem. Ca 3 gange om ugen gennemlevede vi følgende helvede. Opvarmning med rigtig høj musik(glaspladen i vores sofabord stod og spillede med) til kl 1 - 2. Så gik de i byen, og han kom så hjem igen ved 4 - 5 tiden. Så satte han en CD på, fuld hammer på forstærkeren, og så gik han omkuld. Hvor har jeg dog stået deroppe og hamret på hans dør i mange timer.

Min overbo bor øverst oppe, og presset til vanvidets rand undtænkte jeg følgende syge plan. Brüel & Kjær laver et apparat hvis typenavn jeg ikke kan huske. Det kaldes også bankedyret. Det består af en aksel med knaster der løfter 5 lodder af 500 g. 40 mm og taber dem igen. Tror nok at den kører en omdrejning i sekundet => 5 nedslag i sekundet. Den bruges til at teste lydens udbredelse i bygniger. Den larmer rigtig meget. Planen var så at anbringe en tilsvarende hjemmelavet maskine på mit loftsrum, som tilfældigvis ligger lige over hans soveværelse. Jeg ville så lade en tilfældighedsgenerator styre aktiveringen af maskinen, og en bevægelsesmelder på loftet skulle konsekvent deaktivere maskineriet. Sidstnævnte for at ingen skulle kunne finde maskinen.

Ideen var, at når han forpurrede mit liv 3 gange om ugen, så skulle jeg sku nok forpurre hans resten af tiden. Folk der har levet med et sådan problem gennem længere tid ved hvor meget det påvirker én mentalt. Selv de aftner når der er stille, kan man ikke sove for man venter hvert øjeblik at musikken starter op.

Det kom heldigvis ikke så langt. Løsningen i mit tilfælde var at konfrontere ham med mit problem hver eneste gang han gik over stregen. Kunne jeg ikke få fat i ham om aftenen, enten fordi de ikke kunne høre mig eller fordi han ikke ville/turde åbne døren, så troppede jeg op næste dag.

Det er så let for andre, der ikke har stået i situationen, at tale for at dialog er vejen til en løsning. Men når man har med bevidst hensynsløse mennesker at gøre, og dialog, klager og politianmeldelser ikke hjælper, så er man sku moden til nye tiltag.

Nå... Nu løb pennen af med mig igen.

Torben

Reply to
Torben A.

Bliver heller ikke nemmere af man står 1 eller 2 og de er 7-8 sykker der er fulde og syntes de er rigtig sjove...

Kasper

Reply to
Repzak

"Repzak" skrev i en meddelelse news:426050ae$0$79466$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Jeg har engang hørt om en lydkilde, som afgav en så dyb frekvens, at man brækkede sig af det. Derefter begynder ens indvolde at tage skade. Og det bedste var, at man ikke kunne høre den, men kroppen reagerede på den.

J.

Reply to
Jim

"Repzak" skrev i en meddelelse

Du skal være en god nabo (underbo) , giv dem en lagkage, en rigtig stor en. og gå så op med den til dem !

det skal bare være når de ikke er hjemme ! så stopper du den ind gennem brevsprækken :)

--
  Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Spørg de andre i egendommen hvad de siger til det. Man kan faktisk godt med en dom tvangsflytte folk. Men der skal i ikke ud, for det ender med blodtud :-). Hvis I, i egendommen (på nær din overbo) er enige, så skal du lave en am kort/mellem bølgesender og lege lidt med dit eget anlæg til du har hyl i højttalerne. Hvis naboerne er med dig så beder du en nabo lytte til sit musik og så tester du. Når du har ramt rigtigt, sikre du dig at rækkeviden ikke er meget mere end 8 - 10 meter. Så advarer du alle andre om at der nok kommer lidt mislyde ved næste fest. Og når den så kommer og det varer for langt ud på natten. Så prøver du din lille "kanon" af. Det kræver lidt justeringer og det kræver især at andre er enige. For det er sgismene tisse ulovligt :-). Men virker :-). Det der sker er at forstærkeren op fanger signalet i parasit komponenter i de reele komponenter og forstærker dette signal sammen med musikken og afspiller det. Hvis du ikke har et kontrolleret indput til din sender, vil det højst sandsynligt blive hyl eller hvid støj de hører. Hvis du har en selv eller kender nogen du kan låne fra, kan du også bruge en radio-amatørs sender. De har det også med at kunne drille hvis det bliver gjort rigtigt. Der skal du bare være aktiv hele tiden :-(, lidt trist kl L(beep)T.

Mvh Klavs.

Reply to
Klavs Rommedahl