Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

Jeg sidder her, 1:30 og tænker på hvordan jeg laver en "få overboen til at
holde kæft maskine", er efterhånden godt træt af at høre på dem... og nej
det er "tværinge" og det hjælper ikke at snakke med dem...

uheldigvis har vi IKKE fælles HFI, så hvis strømmen skal forsvinde er det
"Vej" sikrigen, så det går ikke...

Har over vejet en del ting, men der skulle ikke være nogle der ligger inde
med en idee til en ideal overbo noice killer ?

Den trætte,
Kasper

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

Tag en stump spånplade, krydsfiner eller lign. hold den op mod loftet med
den ene hånd, mens du tager slagboremaskinen ( uden bor ) I den anden,
holder patronen op mod pladen og tryk til ! :-)

/peter

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

Har tænkt på det, men har bare ikke en slagboremaskine, har også tænkt på
jeg har en "industri" sirene, en af de blå med de røde "skiver" der kører
rundt,der kan lave en forfærdlige ballade, men den er ved mine forældre...

Kasper
Men jeg skal jo heller ikke vække hele fløjenkun demovenover..hmm

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

:-) jeg troede du ville have stilhed. Ikke mere larm

Tag et par gode ørepropper, af den slags fra skydebanen, og gem dig under
dynen.

Bo //

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

med

Jeg havde en overgang en nabo som mere eller mindre konstant holdt
technofest med hvad der til følger af larm, opkast på trappen osv. Jeg
prøvede *alt* incl. en højttaler på loftet  + en forstærker + CD afspiller
med hhv Me&Mys Dubidub og Gypsy Kings Bamboleo på repeat... intet hjalp..

Selvfølgelig skal der være plads til at spille højt, når man har fest, men
det skal sku ikke være hver dag, og man burde da kunne finde ud af at vise
hensyn til naboerne..

/peter

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

kører
forældre...
Bor et lite hull opp til leiligheten. Tre inn en slange som fluscher gulvet
over og ender i en reagensrørkork med hull. Ha litt svoveljern + litt
saltsyre i et reagensrør og sett korken i.

Kan sikkert automatiseres med desibellostat og magnetventil.

HM

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

Hej.
Hvad med at lave en 12-18KHz støjtone (Gerne "cyklende")
- 10-15W, som du sætter mod loftet >Hver< gang overboen skruer højere op,
end du kan lide.  Ideen er, dels at få ham til at tro at hans anlæg
går i selvsving, og dels er en sådan tone utålelig at høre på ud over et
øjeblik, og endelig er det svært at bestemme, præcist hvor den kommer fra..

Mvh
Torkil

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

at
inde
fra..

Hvis man nu ikke kan høre ret meget over 3 KHz  ?
Undskyld. - Det er mine ører. Blot for at sige, at ikke nødvendigvis alle
kan høre over 15, eller lignende. For mig er det hovedsageligt irriterende
med dem, der laver elektroniske alarmer, telefon ringetoner og andet
lignende, der er udenfor mit hørbare. For de yngre, ville jeg formode, er
det en selvføle, at alle kan høre disse frekvenser, som burde være
gennemtrængende, og som så konstruerer udstyret derefter. Brandalarmer, som
mange ældre (og andre), gerne vil have opsat, og som sikkerhedseksperter
også gerne ser, at man opsætter, ligger som regel for højt, efter min
opfattelse. Rigtig mange har høreskader, - måske også overboen ??? :))

Hilsen   Erling

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...
Bøh,

til

Som Erling skriver er det nok en god ide at gøre dig nogle tanker om hvor
stor en del af lydspektret din ovenbo kan høre.
En subwoofer monteret under loftet kan vel bringes til frembringe rumlende
og brummende lyde som kan høres - og nok desværre høres andre steder end
kun lige hos din ovenbo hvis du ikke er omhyggelig.

Men har du ikke en anden mulighed, f.eks selv at sætte noget musik på der
kan sløre ovenboens palaver, og så passende højt at de vil kunne høre det
uden at det generer dig ? -  Måske har i endda så forskellige musikalske
interesser at det virker virkelig irriterende :-D

/Lars

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

Den med larm, mens de larmer holder ikke...

tror de larmede til ved 2 tiden i går, og min kæreste tog på arbejde klokken
6 i morges, så kan i selv regne ud hvor oplagt man kan være tilen hel dags
arbejde (på et sygehus, hvor man SKAL være der)

men har gang i musikken nu, så er der da en chance for at de er naturlige
trætte til i aften, desuden var min kæreste lige oppe og vække dem klokken
6:30 i morgen, men mærkeligt nok havde de slået ring klokken fra, så de ved
jo der har været noget galt

Kasper

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

Man kan få sådan nogle små skumdimser til at proppe i ørene, de kaldes
ørepropper. Så er der stille og man kan sove !

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

De tager bare ikke alt, tro mig, hun havde dem i... !

Kasper

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

klokken
dags

Det er rigtigt, men det kan ikke være rigtigt at det er den måde man skal
sove på hver dag.

--
mvh / regards

Christian

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

Hvad med at flytte langt ud på landet eller købe nogle ørepropper?

Man er da ikke særlig kvik, hvis man kaster sig ud i at bekrige sine naboer,
fordi man kan høre dem snakke!

Claus
--
Ting til salg!
Lidt af hvert!

Det lyder til at være mere end snak i dette tilfælde.

Havde sådan en overbo ergang der hvor jeg boede før.
Efter at have prøvet alt 'blev det ordnet' med en 'fastholdelse'
af manden indtil han forstod at vi mente det alvorligt med klagerne til
alle instanserne.
Men at bruge sådanne nogle metoder ikke min favorit og var absolut den
sidste løsning jeg kunne finde på. Men dette er ikke en opfording
til andre.

EH

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

Hvad med en "nøgen" højtaler klasket på radiatoreren, hvor du sender en tone
gennem?

--
Gert

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

tone

Ja, så kan hele opgangen nyde godt af den nabokrig, som helt sikkert vil
ekskalere...

Det er da ikke en måde at løse problemer på...

Claus
--
Sælges: Yamaha SW1000XG
Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde

Har engang set i et gl. Hifi blad at man kunne få nogle "højtalere" uden
membraner, men med skruehul, så den kunne monteres på en hvilken som helst
plade og bruge denne som membran. Ved ikke om noget lign. kan fås idag (jo,
SoundBug, men den tror jeg ærlig talt ikke er kraftig nok.).
Den ville jo være ideel, for den monterer man så i loftet og giver fuld
hammer når overboen ligger godt træt og /han/ gerne vil sove. Det har den
fordel, at det er minimalt hvor meget lyden spreder sig ud over hos dig (men
du er jo vågen) og overboen som altså gerne vil sove.

Ellers skal man nok til hjemmebyg. En god kraftig jævnstrømsmotor, hvor der
på akslen sættes en vinkel, så den kan drive en plade som om pladen var
højtalerens membran (i det her tilfælde loftet). Eller også må man igang med
at vikle nogle spoler selv. Den ene spole kobles med en bro, så den får
"jævnstrøm" (i stedet for magneten). Javist, ingen af delene er hifi og
frekvensspektret begrænser sig til bas/mellemtone, men det er vist også
ligegyldigt. Til sidst en god kraftig forstærker, der kan klare mosten :D

Af andre sjove ting... Hvis du ved hvor overboen har sit fjernsyn kan du
sætte en god kraftig magnet, evt. hjemmeviklet spole/elektromagnet m.
vekselstrøm. Når han sidder og ser TV tænder du for spolen :D Men, det
bliver nok ved spolen, for permanente magneter skal altså op i voldsom
størrelse hvis de skal påvirke et TV der er en meter eller to væk.
Har selv en god kraftig magnet (20 * 20 * 10 cm) pillet ud af en harddisk
dengang pladerne var 12-14" i diameter. Da jeg har fjernet afskærmningen
skal den nogle meter væk fra fjernsynet og vende "rigtigt", ellers opstår
der sjove farver :o)

Mvh
Morten

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

Jeg havde samme problem. Ca 3 gange om ugen gennemlevede vi følgende
helvede. Opvarmning med rigtig høj musik(glaspladen i vores sofabord
stod og spillede med) til kl 1 - 2. Så gik de i byen, og han kom så
hjem igen ved 4 - 5 tiden. Så satte han en CD på, fuld hammer på
forstærkeren, og så gik han omkuld. Hvor har jeg dog stået deroppe og
hamret på hans dør i mange timer.

Min overbo bor øverst oppe, og presset til vanvidets rand undtænkte
jeg følgende syge plan. Brüel & Kjær laver et apparat hvis typenavn
jeg ikke kan huske. Det kaldes også bankedyret. Det består af en aksel
med knaster der løfter 5 lodder af 500 g. 40 mm og taber dem igen.
Tror nok at den kører en omdrejning i sekundet => 5 nedslag i
sekundet. Den bruges til at teste lydens udbredelse i bygniger. Den
larmer rigtig meget. Planen var så at anbringe en tilsvarende
hjemmelavet maskine på mit loftsrum, som tilfældigvis ligger lige over
hans soveværelse. Jeg ville så lade en tilfældighedsgenerator styre
aktiveringen af maskinen, og en bevægelsesmelder på loftet skulle
konsekvent deaktivere maskineriet. Sidstnævnte for at ingen skulle
kunne finde maskinen.

Ideen var, at når han forpurrede mit liv 3 gange om ugen, så skulle
jeg sku nok forpurre hans resten af tiden. Folk der har levet med et
sådan problem gennem længere tid ved hvor meget det påvirker én
mentalt. Selv de aftner når der er stille, kan man ikke sove for man
venter hvert øjeblik at musikken starter op.

Det kom heldigvis ikke så langt. Løsningen i mit tilfælde var at
konfrontere ham med mit problem hver eneste gang han gik over stregen.
Kunne jeg ikke få fat i ham om aftenen, enten fordi de ikke kunne høre
mig eller fordi han ikke ville/turde åbne døren, så troppede jeg op
næste dag.

Det er så let for andre, der ikke har stået i situationen, at tale for
at dialog er vejen til en løsning. Men når man har med bevidst
hensynsløse mennesker at gøre, og dialog, klager og politianmeldelser
ikke hjælper, så er man sku moden til nye tiltag.

Nå... Nu løb pennen af med mig igen.

Torben

Re: Tricks ønskes.... på randen af off-topic...

Bliver heller ikke nemmere af man står 1 eller 2 og de er 7-8 sykker der er
fulde og syntes de er rigtig sjove...

Kasper

Site Timeline