Tranzorb - T-Filter, Rækkefølge

Hvad er den mest optimale måde at placere de 2 komponenter på, når de sidder
ud af til ?

Tranzorb tættest på lednings terminalen eller T filteret ?

og Hvofor ?

Kasper

Re: Tranzorb - T-Filter, Rækkefølge

sidder
Det er sent på natten, men du skriver nesten løsningen i dit spørsmål.
Jeg kan ikke alt om din applikasjon, men jeg vil anta at desto større
impedanser du har foran filteret, vil det komme minst energi inn til din
krets.
Tegn det opp med noen motstander og dioderså ser du hva jeg mener.

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: Tranzorb - T-Filter, Rækkefølge

Tranzorben skal yderst, da du ikke vil have en udefrakommende transient
gennem t-filtret.

Pænt pynt i stuen:

Re: Tranzorb - T-Filter, Rækkefølge

Klaus.

Da er det noe jeg ikke har forstått. Jeg skjønner kanskje ikke helt hans
krets.
Kan noen forklare meg litt mer?

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: Tranzorb - T-Filter, Rækkefølge

Jeg læste engang en udgivelse fra Schaffner om emnet hvor de med grafer
angav hvilke kombinationer der virkede hvordan.

Måske du kan finde noget på deres hjemmeside http://www.schaffner.com

Mvh. Uffe Ravn

Re: Tranzorb - T-Filter, Rækkefølge

sidder
Jeg har en bra Dansk bok som heter EMC-teknik av F.Wisler, utgitt på
Elektronikforlaget. ISBN 87-985195-1-4. På side T42 og T43 er det beskrevet
et overspenningsfilter fra Weidmüller. Samtidig er det kurver over
transientens størrelser. Det sees tydelig at linjeimpedansen demper litt, så
kommer gnistgapet som skal ta den store effekten. Så kommer seriespoler for
å øke impedansen,samt forsinke den, slik at Varistorene som er neste ledd
demper mer. Så kommer enda en par seriespoler, hvor det tilslutt sitter
Zenerdioder. Alt dette er selvfølgelig symetrisak om jord.

Med hilsen
Arne Offenberg