Transistor power sense !?

Normalt plejer jeg at bruge en sense modstand til at måle strømmen igennem
en transistor med men så fandt jeg denne her fætter
http://www.elfa.se/pdf/71/07100670.pdf

der åbenbart har noget snedigt sense halløj indenbords er der nogen som har
anvendt denne type før ?

De opgiver sense ratio i databladet, men hvad er dette i relation til ? er
det "ratio" mellem kelvin benet og sense benet ?

Kan nogen forklare hvordan denne sag fungere :o)

M.v.h.
Lasse

Re: Transistor power sense !?

har

Prøv lige at læse starten af databladet igen ;-)

Mon ikke IR kan:  http://www.irf.com/technical-info/appnotes/an-959.pdf

Re: Transistor power sense !?

Hehe det prøver jeg så :D

Fornemt !! Mange tak

M.v.h.
lasse

Re: Transistor power sense !?

En powermosfet består af en række celler i parallel, strømmen i hver
celle
er tilnærmelsesvis ens, ved at måle strømmen gennem en af dem ved man
hvad strømmen er i de andre og så er det bare at gange op med hvor
mange celler
der er i alt ....

-Lasse

Site Timeline