Transistor eller FET mærket med 115

Der står kun 115 på den. Det må være en intern kode eller forkortelse.

Den sidder på forstærkerprintet i en Beocenter 2200 type 2421/22/25
Kan du hjælpe med oplysninger så vil jeg blive glad

mvh Michael

---
Re: Transistor eller FET mærket med 115

Sidder der kun en. eller er der en for hver kanal (Bytte bytte) eller helt
undlade at montere transistoren, hvis den sidder som muting.

Hvordan måler den. ( som 2 dioder) ?  Det kan nemt være f.eks. en 2sc115.
(Småsignal NPN japsertransistor)  Den kan erstattes med f.eks bc546. Bemærk
B.C.E  sikkert ikke sidder på samme ben på de 2 typer.

mvh
JBH

Re: Transistor eller FET mærket med 115
Jeg har oplysninger over beomaster 2200. Mon ikke den ligner beocenter 2200
meget.

pt ser jeg ingen transistor med typen 115.

Claus

Re: Transistor eller FET mærket med 115

Hej Claus!
Tak for dit svar. Jeg har lige haft låget af den igen for se
komponentplaceringen. Den sidder som TR2 eller var det T2.
Den Beocenter jeg har, har nogle ordentlige lodretstående IC'er i udgangen.
Vi har et diagram på arbejde med en Beomaster 2200. Den bruger alm.
transistorer i udgangen. Altså det forkerte diagram. Gider du prøv se om du
har diagrammet til modellen med IC'erne?
mvh Michael

---
Re: Transistor eller FET mærket med 115
Hej

Mit diagram er åbenbart også for gammelt, da der sidder transistorer i
udgangen - så desværre.

Held og lykke.

Claus

udgangen.
du

Re: Transistor eller FET mærket med 115

Tak alligevel. mvh Michael

---
Re: Transistor eller FET mærket med 115
Hvorfor vil du vide hvad det er for en transistor, hvad gør apparatet?
Man skifter vel ikke en transistor fordi der står 115 på den

mvh

EP

Re: Transistor eller FET mærket med 115

Jeg har mistanke at den ikke virker efter hensigten.
Apparatet. - Et Beocenter 2200 virker ikke ordentlig i den ene kanal. Den er
"mute" - altså spiller alt for lavt. I nærheden af "115" placering er der et
printspyd hvor der står mute på.....

mvh MIC

---