Transientbeskyttelse af RS422

Er der nogen der kan give mig et  tip om hvordan jeg transientbeskytter en
RS422 transmisions linie ?
Hver gang lynet slår ned futter min RS422 box af og det er jeg godt træt af.
Jeg har jordet skærmen på  kablet i den ene ende, men alligevel  sker det.
Er der noget jeg kan gøre ? Kan man få en enhed til at montere i hver ende
af kablet som beskytter mod højspænding ? Det er  en større installation og
jeg ved ikke præcist hvor kablerne går. Jeg overvejer en trådløs
forbindelse, men det bliver en dyr affære (kr 12000) pga. antal enheder.

Mvh
JB

Re: Transientbeskyttelse af RS422

Hej JB,

Prøv at give DANBIT i Køge et ring (5666.2020). De er lidt krakilske
mht. salg til private, men de kan måske henvise til en forhandler, hvis
du ikke selv er moms'et.

Med venlig hilsen

Casper Nielsen,
Greve

Re: Transientbeskyttelse af RS422
Phoenix har ret meget af den slags, TRABTECH f.ex.
http://www.phoenixcontact.dk /

Iøvrigt vil jeg nok jorde i begge ender når det drejer sig om
lyn/transient beskyttelse

/carsten

Re: Transientbeskyttelse af RS422

Hej Carsten
Tak for svaret, jeg har kontaktet Phoenix og fået en løsning

Mvh
JB

Re: Transientbeskyttelse af RS422
af.
og

Skærmen skal forbindes i begge ender, hvis dette ikke er nok så kan du
begynde at tænke på overspændings beskyttelse.

Her er der en lille SMD Dims der er beregnet til at beskyttelse af RS-422

http://www.st.com/stonline/bin/sftab.exe?db=rosetta&type=query&table49%1-495
44178784233&filter-XJE010_def=ITA25B3

PS Den kan købes ved Farnell.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Ja

Ja

Phønix har MTRAB modulerne, de er ret gode.

Overvej evt om du skal lave noget isolation. Hvis lynet slår ned, kan
det inducere høje spændinger og lave potentialeforskel på udstyret.
Overvej evt en 422/422 isolator sammen med overspændingsbeskyttelsen.