transformer til anlæg

hej jeg står og mangler en transformer til mit anlæg, men jeg er lidt i
tvivl om hvad det er for en, der står en masse på selve transformeren:

A74-311y-v
thermofuse
fitted 150 c
ys9802

er der nogle der ud fra dette kan fortælle mig hvor jeg kan skaffe sådan
en????????

på forhånd tak

Re: transformer til anlæg

Hvis du er heldig er det "bare" den sikring der er indbygget hvis den bliver
for varm der er gået, har før set det på kenwood anlæg, det er til at fikse.

Anders

Re: transformer til anlæg

bliver

sidder en sikring i transformeren eller hvad mener du, sikringerne i anlæget
springer hvis jeg sætter strøm til, men hvis jeg kobler transformeren fra
sker der ikke noget

Re: transformer til anlæg

Og, hvis du kun har 230 volts siden koblet til, springer sikringerne så
også ?

Re: transformer til anlæg
Hej!

Næppe :)

Personligt ville jeg daffe over og kigge på effekttransistorer / moduler
(hvilket du sikkert også er enig med mig i).

--
Mvh, Kim

Re: transformer til anlæg

Nej, man skal være fandens uheldig, hvis tansformatoren har haft
"nedsmeltning på primærsiden".

Jep.
Btw: Hvor har du gemt dig det sidste lange stykke tid ?
Er det som rygtet går at du har været inde at springe ?

Re: transformer til anlæg
Hej!

Jeg har oplevet det på SMPS-trafoer, men aldrig alm. do.

Well, Varde Kaserne og de omkringliggende skove :) Vi render rundt og leger
soldater med sløring i fjæset :-)

Jep :)

Jeg følger skam med i de "normale" grupper, men det er mere overfladisk pt.

--
Mvh, Kim

Re: transformer til anlæg

Har set det er par gange i "min tid".

Stadigvæk ?

Stakkel !
Jeg føler næsten med dig :-)

Re: transformer til anlæg
Hej!

Tror jeg har kasseret min. 4 stk. Dantax 14" apparater pga. defekt SMPS-trafo og
skiftet nogle stykker i 25+"'ere.

Indtil 22. december...

Det er skam heller ikke nødvendigt, idet det er ganske sjovt. Selvfølgelig ville
jeg helst have haft job nu, men helt spildt er min tid ikke. Jeg kommer i form
og lærer samarbejde :)

--
Mvh, Kim

Re: transformer til anlæg
hvis jeg kobler det hele fra så der kun er 230 v printet og transformeren
der er slået til slår den stadig sikringerne

SMPS-trafo og
leger
ville
form

Re: transformer til anlæg

En transformer der indeholder en termofuse kan afbryde sikringen. På
nogle kan man lodde den sammen igen.

en????????

Hos leverandøren af anlægget. Det er lidt svært at hjælpe dig, når du
kommer med så få oplysninger.

Fortæl, hvorfor du mnere at den er i stykker, hvilket type udstyr den
sidder i, hvornår gik den i stykker, under hvilke omstændigheder -
fortæl forrtæl fortæl.....

Det kan være at vi kan hjælpe så.

Re: transformer til anlæg
ja den springer også sikringen når det er 230 v der kører, mærket på anlæget
er lumatron aht-2000

en????????

Re: transformer til anlæg

Hvordan er det sket ?

Hvornår ?

I forbindelse med hvad ?

Re: transformer til anlæg
efter at jeg havde flyttede den, og jeg skulle sætte den til, så kørte den
fint en dag, men næste dag sprang den 230 v sikringen

anlæget

Re: transformer til anlæg

Har du mulighed for at tage et billede ned i anlægget omkring
transformatoren ?

Og vil du være sød at læse her:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html

Det vil gøre dine indlæg lidt mere forståelige....

Re: transformer til anlæg

ja det kan jeg da godt hvor vil du have billedet hen??

jan pedersen

Re: transformer til anlæg

Enten på en hjemmeside, i news:dk.biner med henvisning til denne gruppe
eller (helst ikke, for så kan andre hjælpnede ikke se den) på privat
mail.

Re: transformer til anlæg

jeg har sendt den til din e-mail det var den eneste mulighed jeg havde pt

jan pedersen

Re: transformer til anlæg

Jo tak, (de fleste var godt nok noget uskarpe) sikken et rod der inde i
sådan en "spilledåse"!

Jeg skal lige have den igen:

Du kan måle 230 volt på de terminaler, hvor du kobler transformatoren
til ?

Sætter du kun de to ledninger over til transformeren til 230 volt og
ikka har andet forbundet, springer den sikringen ?

Hvor stor er sikringen for øvrigt ?

Har du prøvet at ohm'e transformeren ?

I tilfælde af at det virkeligt er transformeren der har en
"nedsmeltning" kan det være noget svært at finde et tilsvarende. Er du
haldig har et værksted der reparerer Lumatron tilng et defekt anlæg, med
en anden fejl, hvor du kan få en billig transformer fra.

Re: transformer til anlæg

pt

ups!! hvor dum kan man være. Nu har lige prøvet at koble det hele fra igen,
og sat stik for stik i til den sprang sikringen, så opdagede jeg at havde
over set en ledning til fronten fra transformateren. Da den kom af skete der
ingen ting.
Så nu har jeg sporet fejlen til at ligge på selve hovedeprintet, hvor har
jeg ingen anelse om???

sikringerne sker når jeg tilslutter et tynd flad kabel fra front til
hovedeprintet.   Nogle ideer ????

Site Timeline