Transformer brummer - Page 2

Re: Transformer brummer

Hvis den er elektronisk reguleret, skyldes det muligvis at
transformatorkernen  magnetiseres pga. DC fra en dårligt trigget triac.
Der skal ikke mange millivolt DC. til at nogle transformatorer knurrer ad
H.. til.

Hvis ikke transformatoren ligefrem er ved at rasle fra hinanden og blot skal
have en  sammenspænding og lak, kan du kontrollere at transformatoren
belastes lige meget i begge halvperioder.

En mulighed kunne måske være en stor bipolar elektrolyt (2 stk almindelig
1000 uf/6,3v. i serie, med + vendt mod hinanden)  over 2 modsat vendte
dioder i serie med primær eller sekundær.

mvh
JBH

Re: Transformer brummer
Så brummer den ikke mere :-)

Jeg tog en rørtang og klemte blikket godt og grundigt.

Eneste ulempe er nu at jeg glemmer at slukke den ;-)

Mvh
Anders