Transformator til 5V 2,5A DC

Hej Gruppe

Her er the deal: Jeg har købt en wireless router i USA (D-Link 524), der kom
med en strømforsyning, der tager 110V som input og spytter 5V 2,5A DC ud i
den anden ende. Den kan jeg jo ikke uden videre bruge i DK, så derfor har
jeg købt en konverter fra 220V til 110V (der kan klare 100W belastning,
hvilket burde være rigeligt). Jeg har imidlertid problemer med at få trådløs
adgang til routeren. Signalet er der, men det er meget svagt (resten af
routerens funktionalitet virker fint), og jeg har en mistanke om, at den
måske ikke får nok strøm. Det giver anledning til følgende spørgsmål.

1) Lyder det sandsynligt, at det svage trådløse signal fra routeren skyldes
for lidt strøm?

1) Kan jeg på nogen måde få bekræftet, om routeren får nok strøm gennem den
konverter, som jeg har købt?

2) Kan man et eller andet sted i Danmark købe en transformator, der tager
220V og spytter 5V 2,5A DC ud i den anden ende?

På forhånd tak for hjælpen.

--
Michael Barrett Jensen

Re: Transformator til 5V 2,5A DC

Som skrevet før, prøv at smid den på en PC forsyning.

Re: Transformator til 5V 2,5A DC

Ja, jeg beklager at have re-postet denne, men efter jeg havde anskaffet mig
en konverter og det stadig ikke virkede tilfredsstillende, ville jeg lige
poste igen med mine nye erfaringer.

Anyway... Hvordan sætter jeg mest hensigtsmæssigt min PC-strømforsyning til
routeren? Det kræver vel lidt "håndarbejde"?

--
Michael Barrett Jensen

Re: Transformator til 5V 2,5A DC

Det går nok :-)

Nu tror jeg så ikke at det er strømforsyningen det er galt med længere

Ja, en løs ledning med stik og lidt "sætten sammen"

Re: Transformator til 5V 2,5A DC

Det nemmeste er vel at måle på spændingen til routeren - hvis de er 5V - så
er det næppe forsyningen.

/carsten

Re: Transformator til 5V 2,5A DC

Det kan være lidt svært, mens stikket sidder i routeren :-)

Re: Transformator til 5V 2,5A DC
En skruetrækker kan gøre underværker ;-)
(altså til at lukke æsken op)

/carsten

Re: Transformator til 5V 2,5A DC

Så kan man passende også se efter om antennen er gået fra.

Re: Transformator til 5V 2,5A DC

Se, der var en ide! :-) Det kunne faktisk godt være tilfældet. Det skal
prøves.

--
Michael

Re: Transformator til 5V 2,5A DC

det er ikke strømforsyningen den er gal med
det kan dog være din 220v til 110v den er gal med fordi den støjer
(tvivlsomt)

det kunnne også være fordi at man i USA har andre lovgivning omkring signal
mængten
i danmark er max output typisk 400mW

du er sikker på der ikke er andre netværk i dit kvarter der støjer ind på
samme kanal?

Rasmus