Transformator til 3 halogenspots

Hej NG.

Transformatoren til 3 indbyggede halogenspots er stået af. Mon der findes noget billigere end denne til kr 99 fra Harald Nyborg:

Mvh Svend

Reply to
Svend Spanget

"Svend Spanget (slet 5RPFA)" skriver:

Det bliver svært at finde fra ny.

Men bare dine nuværende spots ikke er på mere end 20W, så virker den du linket til fint.

"Svend Spanget (slet 5RPFA)" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@dtext.news.tele.dk...

Hej Svend! Skrot det møg, og anvend en "normal" jernkernetrafo....., switchmodeforsyninger giver støj på kortbølge, hoho.

Mvh! Torben, "å Brauer Laan".

P.S. Skriver snarest til dig direkte!

Reply to
Torben Wridt

Hej Torben

De behøver nu ikke give støj, og de har nu deres fordele, bl.a. varmer de ikke ret meget, vejer meget lidt i forhold til en trafo, brænder ikke de andre lamper af fordi der går en i kæden, bare for at nævne nogle ting.

Forøvrigt er det jo ikke usædvanligt at trafoer larmer makanisk :)

"Max" skrev i en meddelelse news:46a8e345$0$15883$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Hej Max! Jamen, jeg er egentlig ikke uenig i dine betragtninger....., men, men du ka' dæleme tro, at jeg har bandet flere af disse "low-cost" forsyninger langt væk. Dårlig filtrering kombineret med lange kabler(læs antenner) er/kan være et mareridt for en aktiv kortbølgeamatør.....

Mvh! Torben

Reply to
Torben Wridt

Hej Torben

Uha, det behøver du ikke fortælle en gammel amatør der har lyttet siden 1967, den elektromagnetiske forurening er 1000 større end alle andre typer forurening. Den sidste støjkilde jeg slogedes med var en lader til et Canon kamera, en lille uskyldig udseende sag der larmer som bare f...... når der ikke er batteri i den, når den lader er den tavs. Det hele startede jo tilbage dengang for 40 år siden hvor de begyndte at lave triac styrrimger og det er kun blevet værre.