Trafolak og isol.plast

Hej..

Til skadet ringkernetrato mangler jeg lidt (25 ml.) lak til at rep. af
skade på kobbertråd, samt nogle meter af den smalle plasticstrimmel, der
omvikles yderst ovenpå sek.vindinger.

Er der noger her, der kender en levarandør (små mængder) af dette ?

Venlig hilsen
Finn

Re: Trafolak og isol.plast

Du kan bruge to-komponent lim (araldit) som lak.

Hilsen Aksel

Re: Trafolak og isol.plast

Den kendte jeg ikke, så det skal afprøves. Tak for det Aksel.

Venlig hilsen
Finn

Re: Trafolak og isol.plast

Vær lige opmærksom på at araldit bliver blød (smelter)  hvis det bliver
varmt. Et alternativ kunne være almindelig bygge silicone som er er rimelig
stabil og tåler temmelig meget varme.

/JBH

Re: Trafolak og isol.plast
hej

hvis du sender en frankeret svarkuvert med en 25ml engangsprøjte i til mig
kan du få lak og mylar af mig.
kast en mail hvis du er interesseret.

mvh
ls

Re: Trafolak og isol.plast

Tak skal du have Lau, sender mail.

Venlig hilsen
Finn

Re: Trafolak og isol.plast

Trafo vil kunne komme noget op i temp [er en 5-600 VA], så araldit'ten
er måske en nødløsning, hvis der er lav belastning.. den går så ikke
denne gang :)

Lau ser ud til at have den faglige løsning i dette tilfælde, så tak for
de øvrige råd; dem får jeg med garanti brug for i en anden situation.

Venlig hilsen
Finn

--
Lærdom er en streng herre og mest historisk,
men erkendelse er visdommens juvel ;-))

Site Timeline