Trafoer der brummer - Page 2

Re: Trafoer der brummer

Det er ved at være nogle år siden, men jeg har da med held druknet et par
stykker i det der kaldtes "zapon-lak". Ganske almindelig klarlak burde være
helt fint, bare den ikke er for fed.
De fik lov at ligge (efter hukommelsen) 6-8 timer med en smule belastning,
dvs. en pære,modstand, whatever på udgangen, og så selvfølgelig
primærspænding på osse.
Når de så havde "kogt" færdig, så op i den friske luft og tørre et par dage.
det fjernede den snerren, som ellers havde plaget.
Det er et farligt svineri, så det er sjovest udendørs, og når jeg siger
koge, så er det altså ikke bogstaveligt, trafoen skal ikke køres hårdt, bare
med en smule belastning.

mvh
Ebbe

Re: Trafoer der brummer
Jeg har endnu ikke fået dyppet mine ringkernetransformatorer i noget, men
har nu fået at vide (det er ikke af Leth :-) ), at rå linolie skulle være
udemærket til formålet. Ser I noget problem i at bruge rå linolie? Det er
noget nemmere at arbejde med en fx epoxy og billigt.

Mvh. Kim

http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid20%80&perpage10%&highlight=&pagenumber=1

Re: Trafoer der brummer

For år tilbage blev anvendt et parafinlignene materiale.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Trafoer der brummer

til
og
http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=&threadid20%80&perpage10%&highlight=&pagenumber=1

Rå linolje er meget bra om trafoen har mekaniske resonanser i det høye
frekvensområdet. Linoljen har desverre en tendens til at sprekke opp med
tiden, så om din brum er av kraftegere karaktær, vil jeg heller anbefale
acryl. Ulempen med acryl er at den ikke tåler mer en ca 60 grader.
Lettflytende acryl er noe som ofte brukes i støpemasse for vannsikkerhet og
elastisitet. Dette finnes i byggevare foretninger, som tilsetning til
murpuss osv.

Arne O

Re: Trafoer der brummer
Faktisk tager et DC-filter ofte brummet. Jeg har prøvet det med LC Audios
for laang tid siden. Svjh. er det en lyt i parallel med en tranzorb.

Men ellers er det bare med at komme igang med lak og/eller støbemasse :-)

Mvh.
 Anders