Trafo til Sony STR DE475

Hey All.

Jeg er ved at reparere en forstærker, hvor der er blevet spillet lige
rigeligt højt, så sikringsmodstanden er brændt over i trafoen....

Det lykkedes mig at åbne trafoen så meget at jeg kunne få sikringsmodstanden
kortsluttet og så spiller forstærkeren igen... jubii.... så nu skal jeg bare
have skiftet trafoen... er der nogle der ved hvor jeg evt. kan få sådan en..
vil ringe til den lokale radio/tv reperatør.. hvis i da ikke har
bedre/billigere bud.

/Bojer
Sønderborg

Re: Trafo til Sony STR DE475

lyder som en underdimensioneret trafo... ved du hvor stor effekt den kan
levere?? xxx VA??
find en ringkærne på mindst samme VA (og spænding naturligvis) og sæt i i
stedet... :-)

Rasmus
Re: Trafo til Sony STR DE475

Mål spændingerne ud af den og se om ike du kan købe en almindelig
transformator til at sætte i der passer med spændingerne.

Re: Trafo til Sony STR DE475

Naa.... der er ca. en milliard sekundære udgange.... ihvertfald 6.... og det
finder jeg nok ikke lige sådan at den passer ned i hullet..... og ham jeg
skal lave den for vil godt have den lavet rigtig.... så derfor skal jeg
gerne have fundet en ny.

/Bojer

Re: Trafo til Sony STR DE475

Kunne et kompomis ikke bestå i at montere en ny termosikring? Så er den da i
det mindste ikke brandfarlig. Ser selvfølgelig ikke pænt ud, men den vil vel
virke og være "fest-sikker" nok.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Trafo til Sony STR DE475
Hej!

Eh, skiftet? Virker den da ikke igen, som du selv skriver? Hvis du har fået
kortsluttet termosikringen har du da reddet trafoen, så det er da spild at finde
en anden.

I så fald ville jeg da bare lukke kassen igen, og så sørge for at den ikke
overopheder igen (læs: ikke bruges til fester).

XFUT dk.teknik.elektronik
--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Trafo til Sony STR DE475

Jo det er også rigtig men nu er det ikke min egen.... og idet at jeg skulle
finde ind til sikringen har jeg brækket en masse plastic.... hvis det stod
til mig så klisterede jeg også bare den lidt til og så kastede låget på
dyret, men vedkommende vil godt have den lavet rigtig... så derfor bliver
den skiftet.

/Bojer

Re: Trafo til Sony STR DE475

Så køber man den originale transformator hos Sony (Hvis de kan levere
en) og betaler en milliard-million for den.

Re: Trafo til Sony STR DE475
ring til 46362197  firma vrt@vrt-transformer.dk
mejeristræde 1, 4000- roskilde
di har hvad du skal bruge og di er bilige
hilsen snipped-for-privacy@tiscali.dk

Re: Trafo til Sony STR DE475

Øøøøh, siden du nu svarer mig:

1. Jeg skal ikke bruge noget.

2. Tror du at de kender specifikationerne på en transformer til en Sony
reciver ?

Re: Trafo til Sony STR DE475

Hvorfor pokker har han så ikke indleveret forstærkeren til rep. på et Sony
værksted i stedet for at prøve at få den lavet billigt hos en ellers
kompetent "hobby-fusker"? Det burde ikke komme bag på nogen at
"hobby-fuskeren" ikke lige uden vidre kan få fingre i orginale reservedele
fra Sony.

Re: Trafo til Sony STR DE475

lavet rigtig?? det skulle da være et meget lille problem at finde en trafo
der er bedre end Sonys egen...

hvis der er mere brok med ham - så tilbage med skidtet... smid en ny
thermosikring i - hvis det er det der er galt... og så virker den da igen...
:-)

Rasmus