Trafo fra cd afspiller... hvilke ben?

Jeg er ved at ofre en cd afspiller, da jeg mangler en 12V DC
strømforsyning, der skal laves med en spændingsregulator...
men trafoen fra cd afspilleren har seks ben ud, hvordan finder jeg ud
af hvilke der kan bruges?
Med et multimeter kan jeg måle 55V, 25V 18V 9V og 4V afhængig af
hvilke ben jeg måler over... kan jeg bare tage og sætte en brokobling
til de ben jeg måler 18V på?

Mvh Martin

Re: Trafo fra cd afspiller... hvilke ben?
Tja indtil du belaster skulle der jo ikke ske videre....
men mon ikke det ville være smart at vide om det udtag kan levere den effekt
VA du har brug for først ?
Jeg ville sætte trafoens primær efter en skillevariotrafo ( for en
sikkerheds skyld :) og så lige variere primær spændingen fra 210 til 250V
rms ) sætte en ensretterbro på de to udtag der leverer 18V AC og så ellers
en variabel effektmodstand parallelt med en ladelyt og et oscilloscop og så
studere rippelspænding og DC spænding ved forskellige belastninger.....men
hvis trafoen er dimensioneret til små strømme og man trækker meget større af
slagsen vil tråden på trafoen nok brænde over...... så data over dyret ville
være rart.....
personligt har jeg aldrig anvendt trafoer jeg ikke kendte data på.....

Re: Trafo fra cd afspiller... hvilke ben?
Jeg har slet ikke så fint udstyr... den skal nu heller ikke trække
noget videre, skal bare bruge 12V og max 1A, men fandt lige en noget
større trafo der levere 12v i kælderen, så den er nu kommet i brug i
mit projekt

Site Timeline