Trådløst overvågningssystem

Nogen som har kendskab til et system med en trådløs receiver der kan
tilsluttes netværket, og diverse trådløse sendere (webcams, rumfølere
etc), som kan styres via et centralt program på PC'en?

Må gerne være i en kvalitet så man kan regne med pålideligheden, men
naturligvis billigt!

jeg vil gerne kunne eks. se når posten smider noget i postkassen,
overvåge en fjern del af vores grund der ligger 60 m borte (uden
blokerende hindringer imellem), lad et par webcams overvåge huset
indenfor og udenfor, og sende data videre til webhost i tilfælde af
indbrud og tyveri af PC'en.

Har kigget lidt på
http://www.simplehelp.net/2006/09/27/how-to-use-your-pc-and-webcam-as-a-motion-detecting-and-recording-security-camera/
som jo fint vil kunne løse opgaven med at lave motiondetektion via et
par webcams, men jeg ved ikke lige hvordan man kobler nogle trådløse
enheder på.

P.f.h.t.
Mogens

Re: Trådløst overvågningssystem

Har du overvejet et kamara til trådløst netværk "trend-net har lavet nogle".

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Uden at have studeret det yderligere så vil jeg formode at et kamera,
hvordan det så end defineres, vil være dyrere i en trådløs version end
linksys'en.

Mogens

Re: Trådløst overvågningssystem

Husk på, at selv om det lyder nemt med trådløs, så med mindre du kan finde
nogle der køre på batteri, og vil gå om skifte dem jævnligt, så skal der
trækkes strøm til hver kamera, og så kunne man jo måske lige så godt trække
et signal kabel med strøm og så købe de billigere ikke trådløse kamera.

Der findes en masse overvågnings udstyr her : www.monacor.dk både trådløs og
ikke.

Jeg har brugt flere af deres kamera i forskellige overvågningssystemer(ikke
trådløs) og selv de billige virker fint.

Mvh.Carsten

Site Timeline