Trådløst keyboard, 40meter?

Findes der nogle trådløse keyboard og mus der kan række op 40 meter?
årsagen er at min HTPC står på kontoret men kabel til stuen, men jeg vil
gerne have at jeg kan bruge et keyboard også. Ikke kun remote som jeg gør
nu.

Findes der evt en løsning med kabel, bare ikke med menre end 1leder med
skærm (har ikke plads til mere i rørene i huset)

På forhånd tak.

Re: Trådløst keyboard, 40meter?

Een eller anden model kan sikkert nok. Det skulle undre mig, hvis der ikke
findes et  long range keyboard - måske hos danbit.dk. Men det er sikkert
ikke billigt og antageligvis heller ikke på dansk.
Søger du på long range keyboard, så er der flere bud og en del, som spørger
om det samme som dig. Måske de har fået nogle brugbare svar.

Nej, ikke med både mus og tastatur. Piller du spændingen væk, så har USB to
ledere og skærm, men så skal du strømforsyne modtageren seperat.

Alternativt kig her. Der er noget USB op til 80-150 fod!!

http://www.usbgear.com/USB_Repeater_Cable /

Claus

Re: Trådløst keyboard, 40meter?

Her er noget til 31 meter!

http://www.wireless-computing.com /

Ellers må du bygge et lille pa-trin med ekstern antenne til musen :-)

Claus

Re: Trådløst keyboard, 40meter?

Få fat i et trådløst tastatur der bruger IR, og brug så en IR-extender ala
dem man bruger til diverse video-links til remoten, mon så ikke du får det
du skal bruge?!.

Mvh Hauge

Re: Trådløst keyboard, 40meter?

Et stk. mini-bærbar med rdp eller radmin, radmin er nok at foretrække for så
får du en lige så hurtig adgang til den forreste session, og hvis det er en
"home" er der alligevel ikke rdp-server med. Radmins skærmopdatering er
hurtig nok til at jeg kan se tv på min bærbare via den stationæres tv-kort,
det glitcher lidt, men verden er nu alligevel ikke perfekt og jeg kan da se,
hvornår jeg skal sætte den til at optage.

  Peter Larsen

Re: Trådløst keyboard, 40meter?
øh. Hvad er rdp eller radmin?

Re: Trådløst keyboard, 40meter?

[citerer mig]

Velkommen til netværks-verdenen, begge dele handler om remote desktop, rdp
er microsofts egen, men det er til tider en fordel at have adgang til den
"synlige" eller forreste session, blandt andet af hensyn til lydkort adgang,
og det får du med radmin. Der er andre, men radmin er det eneste
fjernskrivebords-system, som har hurtigere skærmopdatering end microsofts
eget.

  Med venlig hilsen

  Peter Larsen

Re: Trådløst keyboard, 40meter?

Jeg vil tro at et bluetooth keyboard vil kunne række den afstand, og med
bluetooth er det heller ikke nødvendigt med line-of-sight

Martin Kaltoft

Re: Trådløst keyboard, 40meter?

Hvis bluetooth kan række 40 meter overholder den ikke specs. der siger
rækkevidde 3 meter http://bluetooth.com/Bluetooth/Press /
 --
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Re: Trådløst keyboard, 40meter?

Hvad bruger du til skærmsignalet? Du kan få nogle bokse som kan overføre
VGA, tastatur og mus via et kategori 5 ethernet kabel. Alternativt findes
de sikkert også i en nyere udgave, der kan overføre DVI og USB, men
båndbredden er nok begrænset, når der kommer til DVI.

--
Lasse Jensen

Re: Trådløst keyboard, 40meter?

Jeg bruge et 5leder med skærm til RGB. Det bør ikke give et ordenligt
billlede med 40m rgb. Men det er nu ok.

Site Timeline