Trådløst højtopløslig webcam ?

Hej Ng

Jeg ved godt at spørgsmålet skal ligge et andet sted, men min erfarring er
at det er her inde de rigtige " hoveder " sidder.....

Jeg har en ide med at bruge Skype via trådløst headset, og så lige tape et
trådløst webcam rundt om hovedet - således at jeg kan føre en samtale med en
kunde og vise kunden forskellige produkter og guide ham via tale og billede!

men - jeg kan ikke finde et sådan camera - fordi det skal jo være et webcam
idet Skype ikke kan "se" andre cam´s...(eller kan Skype det ?) og de
trådløse webcam´s jeg har fundet er med 320x240 opløsning og måske 15
fps...... og det er jo ikke lige den bedste kvalitet.
Jeg er godt klar over at en højere opløsning og min forventning om 30 fps
kræver en hulens masse trådløst data - men findes det ?

Mvh.

Esben

Re: Trådløst højtopløslig webcam ?

Det er da kun de alle billigste webcams, der kun har en 320x240 opløsning.
Næsten alle de webcams jeg fandt på www.edbpriser.dk havde 640 x 480 ved
video og langt mere ved stilbilleder.

F.eks. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID21%7719 med 640 x
480 ved video og 30 fps
Det samme gælder http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID25%5097
og http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID38%2889 og kik selv
vidre....

Re: Trådløst højtopløslig webcam ?
Det er rigtigt.... men det skal være wireless / trådløst - ligsom et
trådløst netwærk

Esben

Re: Trådløst højtopløslig webcam ?

Jeg tvivler på din ide, der findes ikke rigtig sådan webcams
medmindre du kan være heldig at finde noget bluetooth (hvilket jeg
ikke har set endnu)normale trådløse/netværks kamera virker somregel bare
som en enhed på netværket med selvstændig, webserver eller en intigreret
FTP server/client etc.

måske hvis du er heldig skal du kigge efter noget konferance udstyr
men det virker somregel ikke med skype.

/Rasmus

--
www.linuxfromscratch.dk